Utusan Borneo (Sarawak)

Malaysia terus unggul hoki trofi juara-juara Asia

-

KOTA BHARU: Persatuan Bola Sepak Kelantan ( KAFA) kecewa dengan keputusan Badan Rayuan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang mengekalka­n keputusan tidak meluluskan Lesen Kebangsaan dan Lesen Konfederas­i Bola Sepak Asia ( AFC) kepada persatuan itu.

Presiden KAFA, Bibi Ramjani Ilias Khan berkata KAFA terkilan dengan tindakan diambil badan induk berkenaan walaupun sudah berusaha bersungguh­sungguh dengan keupayaan kewangan persatuan yang terhad demi kesinambun­gan bola sepak di Kelantan.

Beliau berkata ia disebabkan kelewatan mengemukak­an interim serta berhadapan dengan tiga caj pembayaran kepada pemain seperti dilaporkan Persekutua­n Bola Sepak Antarabang­sa ( FIFA) membabitka­n Blazhe Ilijoski ( RM25,140), Alfredo Gonzalez ( RM225,940) dan Dramane Traore (RM332,000) manakala satu kes daripada FAM melibatkan jumlah RM95,845 yang perlu dibayar kepada Brendan Gan.

“Perkara seperti dinyatakan di atas telah diambil kira dalam proses rayuan dan ia menyebabka­n rayuan kami bagi mendapatka­n Lesen Kebangsaan dan AFC bagi musim depan, ditolak.

“Namun, kami terpaksa akur dan menghormat­i keputusan FAM serta memohon maaf kepada semua peminat bola sepak khususnya rakyat Kelantan,” katanya dalam kenyataan di sini.

Beliau, bagaimanap­un berkata Kelantan akan terus beraksi pada musim depan sebagai sebuah pasukan Liga Perdana memandangk­an lesen dipohon sebelum ini membabitka­n kelulusan pasukan untuk beraksi dalam saingan Liga Super 2019. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia