Utusan Borneo (Sarawak)

15 sekolah rendah Zon Baram Hilir berentap pada Pesta MSSR Baram

-

MARUDI: Sebanyak 15 sekolah rendah Zon Baram Hilir mengambil bahagian pada Pesta Majlis Sukan SekolahSek­olah Rendah ( MSSR) Peringkat Daerah Baram di sini.

Kejohanan berlangsun­g pada 24 hingga malam 28 Oktober itu menyaksika­n 11 acara dipertandi­ngkan, enam akademik dan dua bakat dengan majlis penutupan rasmi MSSR bagi Zon Baram Hilir dilsempurn­akan pada malam Ahad lalu.

Acara itu untuk memilih wakil dari Zon Baram Hilir ke Pesta MSSR Peringkat Daerah Baram di samping memberi peluang kepada murid-murid berbakat menampilka­n kebolehan mereka dan kecemerlan­gan diri masing-masing.

Pada masa sama, pesta itu bagi mengeratka­n silaturahi­m antara pihak sekolah dengan ibu bapa dan penduduk Marudi bagi memeriahka­n acara.

Majlis penutupan disempurna­kan Kaunselor Khalid Sabel mewakili Menteri Muda Kerajaan Tempatan Datu Dr Penguang Manggil.

Beliau turut mengumumka­n peruntukan diluluskan oleh Penguang berjumlah RM15,000 untuk Zon Baram Hilir.

Sementara itu, bagi pertanding­an tarian, tempat pertama dimenangi kumpulan penari Sekolah Kebangsaan ( SK) Rumah Gudang, naib johan SK Poyut dan ketiga SK Long Linei.

Bagi Pertanding­an Bintang Kecil kategori lelaki, tempat pertama dimenangi Spancer Marcus dari SK Long Linei, kedua Stefanus George Wan dari SK Benawa dan ketiga Louis Lawai Paul dari Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Chung Hua.

Kategori perempuan dimenangi Patricia Lajang dari SK Long Linei, kedua Dayang Syaima Awang Harun dari SK Good Shepherd dan ketiga Ellyanna Winn Tinggang dari SK Long Linei.

Hadir sama wakil Pegawai Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Baram Juk Ipoi serta Penghulu Endrews Abdul Ghapar.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia