Utusan Borneo (Sarawak)

KEMAS akan berusaha balas kepercayaa­n, sokongan ibu bapa

-

SIBU: Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) akan berusaha membalas kepercayaa­n dan sokongan ibu bapa dengan memberikan didikan terbaik kepada anak- anak mereka.

“Saya bagi pihak KEMAS mengucapka­n terima kasih kepada sokongan ibu bapa yang masih bersama dan memberi harapan atau tanggungja­bwab kepada kita bagi mendidik anak- anak mereka.

“Kita di KEMAS termasuk guru- guru berjanji sedaya upaya dan semampu mendidik anak- anak de- DEBAK: Orang ramai dijemput hadir beramai-ramai bagi memeriahka­n Pesta Debak 2018 yang akan berlangsun­g mulai hari ini.

Pesta akan berlangsun­g selama sepuluh hari sehingga 11 November ini.

Pelbagai aktiviti menarik akan diadakan sepanjang pesta seperti Debak Kitchen, Pertanding­an Liga Sepak Takraw Terbuka Saribas, Pameran dan Demonstras­i oleh Pasukan Polis Diraja ngan sebaik mungkin,” ujar Penolong Pengarah KEMAS Sarawak, Joseph Unsong.

Joseph berkata demikian ketika berucap pada Majlis Anugerah Kanak- Kanak Tabika KEMAS Parlimen P. 214 Selangau di sebuah hotel di sini, semalam.

Hadir sama Pegawai KEMAS Bahagian Sibu Napsiah Suhaili, Pegawai KEMAS Daerah Selangau Dayangku Syariani Awang Jubaidi serta yang lain.

Menurut Joseph, masa depan anak-anak amat penting dan merupakan tulang Malaysia (PDRM), Debak Idol, Karaoke Suara Emas Saribas, Pertanding­an Tarik Tali, Pertanding­an Lagu Iban Saribas, Pertanding­an Memancing, Pertanding­an Memanah, Pentas Hiburan dan banyak lagi.

Bagi yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai pesta ini, mereka boleh menghubung­i pihak urus setia iaitu Roslan menerusi talian 0111-5891888, Busari (010-5365332) dan Rozie (0113-6255611). belakang bagi keluarga dan negara.

Oleh itu katanya, amat penting bagi anak-anak dicorak dengan betul dan baik memandangk­an mereka yang akan menentukan hala tuju negara pada masa depan.

“Seandainya tidak dicorak dengan baik, maka kita akan mengalami sesuatu yang tidak diingini,” jelasnya.

Joseph juga berkata, di KEMAS mereka sedar kanakkanak bukan sahaja perlu menguasai ilmu akademik, tetapi KEMAS turut nampak bakat-bakat terpendam mereka.

Maka itu katanya, pihak KEMAS juga ada mengadakan Hari Potensi bagi mencungkil bakat anak-anak seperti dalam pidato, bercerita dan sebagainya.

Di samping itu, KEMAS menurut Joseph turut menekankan bahasa Inggeris dengan melatih guru-guru tabika agar boleh menguasai dan seterusnya mengajar anak-anak dengan baik.

Seramai 212 kanak-kanak tabika KEMAS dari Parlimen Selangau menerima sijil selepas menamatkan pendidikan prasekolah mereka pada majlis tersebut.

Jom meriahkan Pesta Debak mulai hari ini

 ??  ?? TAHNIAH: Joseph (kiri) menyampaik­an hadiah dan sijil kepada seorang kanak-kanak tabika KEMAS sambil diperhatik­an oleh Dayangku Syariani (kanan).
TAHNIAH: Joseph (kiri) menyampaik­an hadiah dan sijil kepada seorang kanak-kanak tabika KEMAS sambil diperhatik­an oleh Dayangku Syariani (kanan).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia