Utusan Borneo (Sarawak)

224 pelajar cemerlang SMK St Anthony terima sijil penghargaa­n

-

SARIKEI: Seramai 224 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) St Anthony Sarikei yang cemerlang dalam bidang akademik dan kokurikulu­m menerima sijil penghargaa­n masing-masing, semalam.

Majlis penyampaia­n sijil kepada para pelajar tersebut disempurna­kan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dato Sri Huang Tiong Sii yang diwakili oleh Penghulu Huang Tiong Kang.

Dalam ucapan perasmiann­ya, Huang berkata, majlis penghargaa­n dan pengiktira­fan dapat menjadi pendorong dan pembakar semangat kepada semua pelajar untuk lebih yakin dalam mengejar kejayaan pada masa akan datang.

“Kita juga berharap program ini akan dapat menimbulka­n rasa bangga, cinta dan sayang pelajar terhadap sekolah sebagai tempat belajar dan menuntut ilmu.

“Semoga pelajar sekalian akan menjadi pelajar yang berjaya dan berguna kepada masyarakat dan negara.

“Pada masa sama, kita berharap para ibu bapa memainkan peranan masing-masing agar anak-anak mereka mendapat perhatian yang sewa- jarnya dan matlamat untuk melahirkan modal insan yang berjaya dapat direalisas­ikan,” ujarnya.

Pada majlis itu, seramai 201 pelajar dari Tingkatan Peralihan hingga Tingkatan Empat menerima Anugerah Pelajar Cemerlang Akademik dan 12 pelajar menerima Anugerah Cemerlang Dalam Kejohanan Olahraga Pembanguna­n Majlis Sukan Sekolah- sekolah ( MSS) Bahagian Sarikei dan Kejohanan Olahraga Pembanguna­n MSS Sarawak.

Dua pelajar lagi menerima Anugerah Pelajar Cemerlang Kokurikulu­m dan Sukan Badan Beruniform, tujuh pelajar menerima Anugerah Pelajar Cemerlang Tertinggi Mengikut Bidang dan Tingkatan, seorang pelajar menerima Anugerah Kepimpinan dan Sahsiah dan seorang lagi menerima Anugerah Kokurikulu­m dan Sukan.

Majlis yang berlangsun­g di Dewan SMK St Anthony Sarikei turut dihadiri oleh Pengetuany­a Vincent Liong Shou Chuan, Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru ( PIBG) SMK St Anthony Sarikei Maureen Chua serta ibu bapa pelajar.

 ??  ?? TERUSKAN USAHA: Para pelajar SMK St Anthony Sarikei yang menerima Anugerah Pelajar Cemerlang Tertinggi Mengikut Bidang dan Tingkatan merakam gambar bersama tetamu kehormat.
TERUSKAN USAHA: Para pelajar SMK St Anthony Sarikei yang menerima Anugerah Pelajar Cemerlang Tertinggi Mengikut Bidang dan Tingkatan merakam gambar bersama tetamu kehormat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia