Utusan Borneo (Sarawak)

SK Agama Sibu johan Majlis Ihtifal dan Khatam Al-Quran

-

SIBU: Sekolah Kebangsaan (SK) Agama Sibu muncul johan Majlis Ihtifal dan Khatam AlQuran (KAFA) Peringkat Bahagian Sibu 2018 yang menutup tirainya di Dewan Kompleks Islam, semalam.

Majlis menyaksika­n seramai 200 murid daripada 18 sekolah mengambil bahagian dalam acara yang dipertandi­ngkan pada program tersebut.

Terdahulu, Menteri Muda Pendidikan dan Penyelidik­an Teknologi Dr Annuar Rapa’ee menyempurn­akan majlis perasmiann­ya.

Hadir sama Pegawai Pendidikan Daerah Sibu Radin Foji Radin Abdul Rahim, Pegawai Jabatan Agama Islam Sibu (JAIS) Ustaz Shamsuddin Basir dan Pengerusi Jawatankua­sa Guru KAFA Ustaz Yusuf Abdullah.

Manakala bagi kategori Tilawah Al-Quran, peserta lelaki Suffie Illhqash Sapian dari SK Agama muncul johan manakala johan untuk peserta perempuan dimenangi Amy Syarmiela Iswadi.

Bagi kategori Daie KAFA, masing-masing johan disandang Muhamad Halif Safril dari SK Agama dan Nur Husnina Muhamad Azaha dari SK Ulu Sungai Merah.

Kategori hafazan pula menyaksika­n johan untuk peserta lelaki disandang Muhammad Zahin Zolkipli dari SK Agama, diikuti johan peserta perempuan Wan Nisreen Hanna Ilyanie Wan Ahmad Faisal dari SK Agama.

Pertanding­an jawi dan khat, johan dimenangi Muhd Akmal Mustaqim Drahman dari SK Kampung Bahagian Jaya dan Nurjeha Baharudin dari SK Agama.

Sementara itu, masingmasi­ng Ahmad Naim Jeffery dari SK Agama dan Adzraa Athurra Abdul Rahman muncul johan bagi pertanding­an kuiz KAFA.

Pertanding­an azan tahap satu dan dua pula masing- masing dimenangi Mohd Darwisy Mieqal Mohd Hafizal dari SK Agama dan Muhammad Fariz Saharudin dari SK Sibu Jaya.

Untuk pertanding­an khutbah, Nor Eusuff El-Haqeem Mussa dari SK Abang Ali muncul johan.

Pada majlis yang sama, seramai 53 murid daripada 11 sekolah yang khatam al- quran turut diraikan.

 ??  ?? RASMI: Dr Annuar (tiga kiri), Foji (empat kiri), Shamsuddin (dua kiri) dan yang lain bersama-sama memotong pulut kuning sebagai simbolik perasmian Majlis Ihtifal dan Khatam Al-Quran (KAFA) Peringkat Bahagian Sibu 2018, semalam.
RASMI: Dr Annuar (tiga kiri), Foji (empat kiri), Shamsuddin (dua kiri) dan yang lain bersama-sama memotong pulut kuning sebagai simbolik perasmian Majlis Ihtifal dan Khatam Al-Quran (KAFA) Peringkat Bahagian Sibu 2018, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia