Utusan Borneo (Sarawak)

Willie Mongin kekal mengetuai PKR Cabang Mambong

-

KUCHING: Ahli Parlimen Puncak Borneo Willie Mongin kekal sebagai ketua Parti Keadilan Rakyat ( PKR) Cabang Mambong (Puncak Borneo).

Beliau menang tanpa bertanding dalam pemilihan PKR Cabang Mambong semalam sekali gus mempertaha­nkan jawatan yang disandangn­ya sejak 2012 itu.

Manakala timbalan ketua cabang disandang Iana Akam yang juga menang tanpa bertanding bagi mengisi jawatan tersebut yang tidak berpenyand­ang sebelum ini.

Jawatan naib ketua cabang yang juga kosong sebelum ini, kini disandang Joseph Akam apabila turut menang tanpa bertanding.

Sementara itu bagi 20 ahli jawatankua­sa PKR Cabang Mambong menyaksika­n lima jawatan ditandingi dan selebihnya adalah lantikan.

Untuk pemilihan pucuk pimpinan parti itu pula, Willie berkata ia berjalan lancar sejak dimulakan jam 9 pagi semalam dengan pusat pemilihan di Pusat Khidmat Parlimen Puncak Borneo, yang dibuka sehingga jam 4 petang.

“Buat masa ini tiada masalah...segala keputusan saya serahkan kepada kebijaksan­aan semua ahli yang hadir mengundi,” katanya ketika ditemu bual.

PKR Cabang Mambong mempunyai seramai 1,410 ahli yang layak mengundi.

Pemilihan PKR Sarawak disifatkan menjadi penentu dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden PKR antara penyandang­nya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pencabarny­a Rafizi Ramli.

 ??  ?? PILIH: Ahli PKR Cabang Mambong mengundi di Pusat Khidmat Parlimen Puncak Borneo, semalam.
PILIH: Ahli PKR Cabang Mambong mengundi di Pusat Khidmat Parlimen Puncak Borneo, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia