Utusan Borneo (Sarawak)

Guru digigit kuda ketika bercuti di Thailand

-

IPOH: Percutian di Songkla Thailand bersama teman-teman yang sepatutnya menyeronok­kan bagi seorang guru wanita bertukar menjadi mimpi ngeri apabila diserang dan digigit oleh seekor kuda yang naik minyak.

Nur Aini Ruslan, 29, berkata ketika beliau sedang bersiar-siang di Pantai Samila, Songkla pada 6 Nov lalu dengan menunggang kuda sambil diiringi seorang jurupandu, tiba-tiba seekor kuda lain meluru dan menyerang beliau.

“Kuda itu menendang saya sehingga saya terjatuh dan kuda itu kemudian menggigit bahagian belakang saya sebelum menghempas saya berkali-kali ke tanah.

“Walaupun kejadian itu berlaku kira-kira dua minit, namun saya rasakan seperti itulah kali terakhir saya bernafas di bumi ini,” katanya ketika menceritak­an pengalaman ngerinya itu kepada pemberita di sebuah hospital swasta di sini semalam.

Guru itu yang mengajar mata pelajaran Bahasa Inggeris dan Sains di Sekolah Kebangsaan (SK) Convent Sentul 1, Kuala Lumpur berkata ekoran itu beliau dikejarkan ke Hospital Songkla untuk rawatan awal.

“Setibanya di tanah air saya mendapatka­n rawatan lanjut di hospital swasta di sini dan menjalani pembedaan pada 9 November lalu bagi membuang darah beku di bahagian belakang dan mencuci luka di pinggang,” katanya yang bercuti di Songkla selama empat hari sejak 4 Nov lalu.

Nur Aini berkata beliau tidak menolak kemungkina­n untuk mengambil tindakan undang- undang terhadap pemilik kuda yang menyerangn­ya.

Dalam pada itu, beliau turut menasihatk­an orang ramai yang ingin bercuti terutamany­a ke luar negara agar membuat persiapan secukupnya termasuk mengambil insurans. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia