Utusan Borneo (Sarawak)

PNA juara Kejohanan Bola Sepak Piala Krismas N65 Daerah Belaga

-

Skuad Punan National Associatio­n (PNA) merangkul kejuaraan Kejohanan Bola Sepak Piala Krismas N65 Daerah Belaga 2018 setelah menewaskan Uma Aging Long Da’ah (UALD) 3-0 dalam perlawanan akhir di Padang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK)Belaga semalam.

Pada masa yang sama PNA turut dinobatkan sebagai pasukan ‘Fair Play’, Richard Atong meraih gelaran Penjaring Terbanyak dengan cetakan lima gol manakala Rosiky Stanley merangkul gelaran Pemain Terbaik.

Menteri Muda Bekalan Air merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Belaga Datuk Liwan Lagang Datuk Liwan Lagang telah menyampaik­an hadiah kepada pasukan yang menang dan penerima anugerah.

Liwan berkata, pertanding­an itu diadakan bertujuan merapatkan hubungan antara beliabelia di daerah Belaga sekali gus memuji semangat kesukanan tinggi yang dipamerkan pasukan yang menyertai pertand- ingan itu.

Katanya, pada tahun depan pihaknya berharap dapat merancang Piala Sumbangsih yang mana pasukan johan dari Belaga akan bertanding dengan pasukan yang meraih johan dari Murum dengan venuenya diadakan di Padang Pekan Belaga.

Terdahulu Pengerusi Belaga Action Community(BAC) Temenggung Ajang Sirek menghargai pemain yang mempamerka­n permainan yang cukup menarik dan baik sepanjang kejohanan itu berlangsun­g.

Setiausaha Politik Ketua Menteri Michael Mujah Lihan juga menyatakan kejohanan itu berjaya mengeratka­n hubungan silaturahi­m antara pasukan yang bertanding termasuk penduduk setempat.

Turut hadir menyaksika­n perlawanan itu Pemanca Unak Akah, Penghulu Awang Robat, Kapitan Teo Hee Tong, MU Lato Juman, MU Hubat Mering, MU Aging Bato dan Presiden Persatuan Bola Sepak Bahagian Kapit Damian Nocol.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia