Utusan Borneo (Sarawak)

Baru kekal pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Sarawak

-

KUCHING: Ahli Parlimen Selangau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ba’Kelalan Baru Bian kekal sebagai pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak.

Barisan baharu kepimpinan tersebut diumumkan semalam dengan See Chee How dan Ali Biju masing-masing tidak lagi memegang jawatan naib pengerusi.

See yang juga ADUN Batu Lintang bagaimanap­un kekal sebagai pengerusi bagi Jawatankua­sa Pilihan Raya Negeri PKR yang dipegangny­a sejak penggal lalu.

Manakala Ali yang merupakan ADUN Krian dan Ahli Parlimen Saratok dilantik sebagai pengarah strategik bagi pembanguna­n luar bandar, mewakili jawatankua­sa penting baharu bagi PKR Sarawak.

Naib Ketua Wanita Pusat PKR Voon Shiak Ni pula dilantik sebagai salah seorang naib pengerusi bagi PKR Sarawak di mana pada pengal lalu merupakan salah seorang ahli jawatankua­sa negeri.

See yang dihubungi semalam berkata, perubahan ini adalah penting bagi parti termasuk diri beliau sendiri untuk membolehka­nnya berkhidmat dengan lebih berkesan kepada rakyat dalam kawasannya.

“Sebagai pengerusi Jawatankua­sa Pilihan Raya Negeri PKR, tugas saya adalah untuk mengetuai jawatankua­sa bekerja untuk Pilihan Raya Negeri yang akan datang.

“Sebagai ADUN dan dengan semua penglibata­n saya dalam sosial politik dan awam, kami percaya kami perlu perubahan strategik untuk berkhidmat kepada kawasan saya, parti dan rakyat dengan lebih baik,” ujarnya.

Dalam pada itu Baharuddin Datuk Mokhsen merupakan timbalan pengerusi diikuti naib pengerusi Willie Mongin, Nicholas Bawin Anggat, Saifunniza­m Sam dan Nurhanim Datuk Mokhsen.

Vernon Kedit dilantik sebagai setiausaha manakala jawatan pembantuny­a masih kosong dengan George Chen sebagai bendahari dan Datuk Seri Abang Aditajaya Abang Alwi sebagai timbalan bendahari.

Ketua penerangan dan jawatan setiausaha penganjur masing-masing dipegang Desmond Kho dan Lana Akam.

Lagi 12 ahli jawatankua­sa yang dipilih ialah Datuk Seri Abang Aditajaya Abang Alwi, Desmond Kho, Francis Teron Kadap, Lana Akam, Mohamad Salleh Shawkatali, Nicholas Mujah Ason, Noel Changgai Bucking, Norina Umoi, Numpang Suntai,PaulBaya,ReginaldAb­el dan Voon Shiak Ni.

 ??  ?? PENAJAAN: Pengurus Besar (Peruncitan) Central Coldstorag­e Kuching (CCK) Group of Companies Chai Min Diang (enam kanan) menyerahka­n apron tajaan pihaknya kepada Wan Hashim (lapan kiri) sambil disaksikan Ahmad (tengah, belakang) di Kuching semalam.
PENAJAAN: Pengurus Besar (Peruncitan) Central Coldstorag­e Kuching (CCK) Group of Companies Chai Min Diang (enam kanan) menyerahka­n apron tajaan pihaknya kepada Wan Hashim (lapan kiri) sambil disaksikan Ahmad (tengah, belakang) di Kuching semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia