Utusan Borneo (Sarawak)

Sekolah Limbang terus lakar kejayaan membanggak­an

SK Limbang dan SMK Medamit dinobatkan sebagai Pemenang Anugerah Seri Asrama Terbilang Peringkat Kebangsaan

- Oleh Mastura Ismail

LIMBANG: Limbang terus melakar kejayaan membanggak­an apabila dua sekolah di daerah ini iaitu Sekolah Kebangsaan (SK) Limbang dan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Medamit dinobatkan sebagai Pemenang Anugerah Seri Asrama Terbilang Peringkat Kebangsaan, baru-baru ini.

Menteri Muda Pemodenan Pertanian, Tanah Adat dan Pembanguna­n Wilayah Datuk Dr Abdul Rahman Ismail berkata, kemenangan di peringkat nasional itu satu kebanggaan bukan sahaja untuk daerah ini, malah mengharumk­an nama Sarawak.

“Daerah Limbang juga tidak ketinggala­n dalam melahirkan anak-anak cemerlang dalam bidang akademik dan bidang lain.

“Kemenangan SK Limbang

dan SMK Medamit di peringkat nasional adalah hasil kerjasama jitu warga sekolah,

Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) dan ibu bapa,” ujarnya pada Majlis Graduasi SMK Seri

Menteri Muda Pemodenan Pertanian, Tanah Adat dan Pembanguna­n Wilayah

Patiambun di sini, semalam. keupayaan sekolah mentransfo­rmasikan

Turut hadir ialah Pengetua asrama khususnya SMK Seri Patiambun Ahmad dalan aspek kebersihan, Melan dan Yang Dipertua keceriaan, pengurusan dewan PIBG Imban Geruna. makan dan asrama, sahsiah

Selaku pemenang bagi serta penglibata­n pelajar asrama anugerah itu, SMK Medamit dalam pelbagai aspek. dan SK Limbang membawa Ahli Dewan Undangan pulang wang tunai RM5,000, Negeri (ADUN) Bukit sijil dan plak pada majlis di Kota itu berkata lagi, sektor Dewan Khadijah Khuwailid pendidikan amat penting SMK (A) Al-Mashoor, Pulau dalam melahirkan modal Pinang pada Khamis lepas. insan cemerlang yang akan

Penilaian dibuat berdasarka­n meneruskan kesinambun­gan kepimpinan negara.

Jelasnya lagi, pembentang­an Belanjawan 2020 oleh Menteri Kewangan Lim Guan Eng pada 11 Oktober lepas turut memperuntu­kkan belanjawan dan peruntukan besar dalam sektor pendidikan negara.

Justeru, Dr Abdul Rahman menyeru Kementeria­n Pendidikan dan jabatan di bawahnya melaksana tugas dan tanggungja­wab untuk memastikan anak-anak diberi pendidikan terbaik.

“Kerajaan negeri juga terus membantu menambah baik prasarana pendidikan di Sarawak termasuk menaik taraf lebih buah sekolah daif yang terdapat di Sarawak,” katanya lagi.

Seramai 175 pelajar menamatkan pengajian tingkatan lima di SMK Seri Patiambun tahun ini.

Kemenangan SK Limbang dan SMK Medamit di peringkat nasional adalah hasil kerjasama jitu warga sekolah, Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) dan ibu bapa.

Datuk Dr Abdul Rahman Ismail

 ??  ?? TERUSKAN USAHA: Dr Abdul Rahman menyerahka­n sijil kecemerlan­gan kepada salah seorang pelajar pada Majlis Graduasi SMK Seri Patiambun, Limbang semalam. Turut kelihatan Imban (kiri) dan Ahmad.
TERUSKAN USAHA: Dr Abdul Rahman menyerahka­n sijil kecemerlan­gan kepada salah seorang pelajar pada Majlis Graduasi SMK Seri Patiambun, Limbang semalam. Turut kelihatan Imban (kiri) dan Ahmad.
 ??  ?? TERIMA KASIH: Wakil-wakil sekolah rendah dan menengah yang menerima sumbangan anak pokok merakamkan gambar kenangan bersama tetamu jemputan.
TERIMA KASIH: Wakil-wakil sekolah rendah dan menengah yang menerima sumbangan anak pokok merakamkan gambar kenangan bersama tetamu jemputan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia