Utusan Borneo (Sarawak)

GARA-GARA CEMBURU, LELAKI TIKAM TEMAN LELAKI BEKAS KEKASIH

-

KUCHING: Gara-gara cemburu, seorang lelaki dipercayai bertindak menikam teman lelaki bekas kekasihnya dalam satu insiden di Jalan Stephen Yong di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Padawan Superinten­den Aidil Bolhassan berkata, kejadian dipercayai berlaku sekitar jam 4.30 pagi susulan pertengkar­an di antara mangsa, 21, dan suspek, 26, di hadapan rumah teman wanita mangsa.

Menurutnya, keadaan menjadi tegang apabila mangsa dikatakan menumbuk suspek menyebabka­n dia terus bertindak menikam mangsa dipercayai menggunaka­n pisau pemotong sayur.

"Siasatan awal mendapati suspek dan teman wanita mangsa pernah menjalinka­n hubungan cinta sebelum ini dan dia ingin berbaik semula, tetapi wanita tersebut enggan.

"Perkara tersebut menyebabka­n berlaku pertengkar­an di antara mangsa dan suspek sehingga mangsa dikatakan bertindak menumbuk suspek menyebabka­n dia (suspek) menikam mangsa menggunaka­n pisau pemotong sayur di bahagian rusuk kiri," katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Aidil berkata, mangsa kemudian dikejarkan ke sebuah hospital swasta berdekatan dan kemudian dirujuk ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan lanjut.

"Mangsa yang mengalami kecederaan akibat tikaman di rusuk kiri dan cedera di siku kini masih menerima rawatan di Unit Kecemasan HUS," katanya.

Laporan polis berhubung kejadian juga telah dibuat oleh teman wanita mangsa sekitar jam 1.17 petang semalam.

"Susulan laporan tersebut, suspek telah berjaya ditangkap dan soal siasat mendapati dia turut mengaku menikam mangsa.

"Usaha mengesan barang kes sedang dijalankan," katanya sambil menambah, kes disiasat di bawah Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia