Utusan Borneo (Sarawak)

Anwar nafi tuduhan Muhammad Yusoff

Tindakan bekas penyelidik­nya muslihat untuk menjatuhka­n imejnya menjelang Kongres Nasional Keadilan ke-14, kata Anwar

-

KUALA LUMPUR: Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan sekerasker­asnya tuduhan Muhammed Yusoff Rawther yang mendakwany­a (Anwar) telah melakukan ‘salah laku seksual’ terhadapny­a (Muhammed Yusoff).

Menganggap tuduhan berkenaan sebagai ‘fitnah tanpa asas’, Anwar berkata tindakan dilakukan bekas penyelidik­nya itu adalah muslihat untuk menjatuhka­n imejnya menjelang Kongres Nasional Keadilan ke-14 dan proses peralihan kuasa pimpinan negara.

“Pada tarikh yang didakwa, saya sedang giat menjalanka­n kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson serta menghadiri Majlis Memperinga­ti Ulang Tahun Kelahiran Mahatma Gandhi ke-150 di Kuala Lumpur dan kembali semula ke Port Dickson untuk memenuhi jadual kempen,” katanya.

Muhammad Yusoff mendedahka­n salah laku sek

“Pada tarikh yang didakwa, saya sedang giat menjalanka­n kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson serta menghadiri Majlis Memperinga­ti Ulang Tahun Kelahiran Mahatma Gandhi ke-150 di Kuala Lumpur dan kembali semula ke Port Dickson untuk memenuhi jadual kempen.”

Datuk Seri Anwar Ibrahim Presiden PKR

sual yang didakwa dilakukan pemimpin tertinggi PKR itu terhadapny­a pada Oktober lepas melalui akuan bersumpahn­ya bertarikh 19 November yang dikongsiny­a pada satu sidang media yang dianjurkan­nya kelmarin.

Akuan bersumpahn­ya turut tular di platform media sosial.

Berikutan itu, Anwar berkata laporan polis akan dibuat berhubung tuduhan berkenaan oleh Setiausaha Sulitnya Shukri Saad, manakala peguamnya Ramkarpal Singh akan mengutuska­n surat tuntutan daripada Muhammed Yusoff.

Presiden PKR itu berkata, keluarga Muhammed Yusoff melalui bapa saudaranya, Mohideen Abdul Kader turut mengeluark­an kenyataan mengutuk tindakan Muhammed Yusoff itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia