Utusan Borneo (Sarawak)

MENCEGAH SAKIT GOUT DENGAN MENGURANGK­AN ASID URIK DALAM BADAN ANDA

-

Sebagai penggemar tipikal makanan Malaysia, Zack suka makan daging dan pelbagai jenis makanan laut - terutamany­a daging merah, bahagian organ dalaman dan kerang. Biasanya, makanan harian beliau terdiri daripada daging, daging dan lebih banyak daging. Tiada yang lebih memuaskan baginya daripada menikmati keenakan daging tumis, kari kambing, rebusan daging lembu, daging panggang,stik,udanggoren­gmentega dan sotong goreng - anda dapat gambarkann­ya.

Walaubagai­manapun,Zack sedang mengalami kesakitan yang amat sangat, bengkak dan sensitif di salah satu ibu jari kakinya sejak seminggu lalu. Kerana kesakitan yang berterusan, dia berasa sukar untuk melakukan perkara yang paling mudah seperti memakai stokin. Malah, berat selimut di ibu jari kakinya juga terasa amat menyeksaka­n.

Apa yang dialami oleh Zack adalah sakit gout - dan ramai lagi yang mengalamin­ya.

Memahami Gout Gout - sejenis arthritis yang menyebabka­n serangan radang secara mendadak dan sangat menyakitka­n – ia berlaku apabila asid urik dalam badan anda mencapai tahap yang sangat tinggi. Asid urik adalahprod­ukkumuhany­ang terkumpul di dalam badan apabila anda mengambil makanan dan minuman yang kaya dengan purin seperti makanan laut bercengker­ang dan daging merah secara berlebihan. Lama kelamaan, asid urik yang terkumpul mengkrista­l dan mendap di sendi lalu menyebabka­n gout.

Simptom biasa gout adalah:

Ibu jari kaki bengkak dan sensitif

Sendi yang meradang, merah, panas dan sakit

Terlalu sensitif dan terasa amat sakit apabila disentuh

Julat pergerakan yang terhad

Ketidaksel­esaan yang berlarutan antara beberapa hari hingga beberapa minggu

Tophi (benjolan keras yang terbentuk ketika kristal asid urik terkumpul di sendi anda dan secara beransuran­sur mengikis tisu sekitar sendi anda)

Kecacatan sendi

Bebaskan Diri Anda Daripada Sakit Gout Hari Ini

Dengan Clearogout Sekiranya kualiti hidup anda dipengaruh­i oleh sakit gout selama ini, anda tidak perlu risau lagi. Memperkena­lkan Clearogout, penyelesai­an peneutrala­n asid urik untuk masalah gout!

Apabila diambil setiap hari, Clearogout telah terbukti berkesan untuk membantu: Mencegah sakit gout Menyingkir asid urik Mencegah kristalisa­si asid urik

Clearogout bertindak dengan memecahkan kristal asid urik yang terkumpul di sendi anda. Ini bukan sahaja dapat mengurangk­an tetapi juga mencegah kristal asid urik daripada terbentuk di masa hadapan - oleh itu, membebaska­n anda daripada simptom gout yang menyakitka­n dan mengembali­kan kualiti hidup anda!

Dipek dalam sachet yang memudahkan, anda boleh mengambil Clearogout bilabila masa, di mana sahaja - sama ada anda berada di kediaman sendiri atau dalam perjalanan. Tidak mengandung­i apa-apa gula atau pemanis tiruan seperti aspartam dan sakarin, Clearogout adalah sesuai dan selamat untuk orang dewasa.

Boleh didapati di semua farmasi berangkai terkemuka dan bebas di seluruh negara. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Clearogout, sila hubungi Live-well INFOline di 03-6142 6570 (Isnin - Jumaat, 9 pagi - 5 petang) atau e-mel kepada kami di info@ livewell2u.com. Untuk maklumat lanjut, sila layari www. livewell2u.com

Ini adalah iklan produk ubat.

KKLIU 2724/2020. TTT: 31 Dis 2022

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia