Utusan Borneo (Sarawak)

Piala SSC/FAS U25 2021: Mukah sedia berdepan Miri

-

MUKAH: Skuad Mukah kini sudah bersedia untuk menentang pasukan Miri pada perlawanan pertama Zon Utara dalam Liga Sarawak Sports Council/Persatuan Bola Sepak Sarawak Bawah 25 tahun 2021 (Piala SSC/ FAS U25 2021).

Pengurus pasukan skuad Mukah Rosyton Valentine berkata, persediaan untuk keseluruha­n liga telah bermula sejak dua minggu lepas setelah selesai pemilihan pemain.

“Kita sudah sedia menghadapi Miri pada 27 Mac ini walaupun perlawanan pertama kita di tempat lawan (Miri),” katanya kepada Utusan Borneo.

Persediaan dibuat dengan baik walaupun menghadapi beberapa kekangan termasuk mematuhi prosedur operasi standard (SOP) sukan dan rekreasi dalam keadaan pandemik COVID-19.

Ia sedikit sebanyak telah mengubah perancanga­n serta kaedah latihan bagi skuad Mukah.

Sementara itu, kepercayaa­n penuh terhadap barisan julatih skuad juga faktor siap siaga penting bagi keseluriha­n skuad.

Ketua Jurulatih bagi skuad Mukah adalah Jamal Wasli dibantu Mohamad Sait dan Aubrey Sherrod selaku penolong jurulatih dan Aidil Mohamad sebagai jurulatih penjaga gol.

“Kita percaya dengan keupayaan barisan kejurulati­han dengan kepakaran masingmasi­ng telah membentuk sebuah pasukan Mukah yang mantap sekali gus bakal memberikan saingan hebat kepada pasukan-pasukan lain dalam liga,” ujarnya.

Skuad Mukah terdiri daripada Mohamad Hassery Hussin, Mohamad Nor Aron dan Bernard Phillip Willie sebagai penjaga gol.

Barisan pertahanan terdiri daripada Mohamad Ikmaruddin Jais, Abdul Effendi Mohamad Azierul, Alister Lingon, Melvin Jamil, Mohammad Na’im Narawi, Mohammad Nurfitei Jaidil, Aznul Zulkarnain Abdullah, Mohamad Fariz Izwan, Jamri Mohamad Najmi Sapani dan Bryan Damian.

Mohammad Haskiel Harusani, Claudio Noveiten Anthony, Awang Safwat Awang Hipni, Mohamad Arief Hamdan, Mohammad Azwan Haiqqal

Azzawara, Muhammad Harzan Hakimi Putit dan Mohamad Nazri Roslee berperanan sebagai pemain tengah.

Manakala Elton Owen Lubok, Mohamad Nazwa Helmi, Mohamad Izzat Mohamad Amin, Mohamad Yaziq Abdul Taib dan Mohamad Igat Shafizal Mohamad Raihan akan bermain di posisi penyerang.

Mukah bersama Bintulu FA, Miri FA dan Sibu FA diletakkan di Zon Utara.

Zon Tengah pula terdiri daripada Betong FA, Sarikei FA, Kapit FA dan Sri Aman FA.

Untuk Zon Selatan pula terdiri daripada Kuching FA, Samarahan FA, Serian FA dan SUFA (Piala Residen).

Perlawanan akan dijalankan secara imbal balik dan setiap juara dan naib juara setiap zon akan layak memasuki Kumpulan Enam di mana perlawanan akan diadakan secara karnival di Bintulu.

 ??  ?? ROYSTON
ROYSTON

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia