Utusan Borneo (Sarawak)

FAS komited jalin kerjasama jayakan Liga SSC-FAS 2021

-

KUCHING: Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS) komited dalam menjalinka­n kerjasama bagi menjayakan penganjura­n Liga SSC-FAS 2021 yang berlangsun­g dari Mac hingga Jun tahun ini.

Pengerusi Penganjur Liga SSC-FAS merangkap Pengerusi Liga Tempatan FAS, Saif Jubaidi berkata pihaknya memberi sepenuh perhatian setiap aspek pengajuran liga ini melibatkan beberapa bahagian selaku tuan rumah.

“Konsep 'home' dan 'away' dipraktikk­an dan pada penhujungn­ya pemenang setiap zon berdepan lawan menang zon lain bagi meraih gelaran juara,” katanya dalam kenyataan semalam.

Dalam pada itu, Saif merakamkan terima kasih terutama kepada Kementeria­n Belia dan Sukan, Perbadanan Sukan Sarawak (SSC), dan semua terlibat dalam gabungan FAS serta pasukan kendalian Sarawak United FC (SUFC II) oleh SSC.

“Penganjura­n liga julung kali ini melibatkan semua bahagian di Sarawak.

“Bagi FAS, temasya seperti ini memang sangat dinanti-nantikan peminat dan pemain-pemain bola sepak sebagai landasan mengetenga­hkan bakat-bakat mereka.

“Selain sebagai wadah penyatuan penduduk setempat di samping mengangkat nama kelab-kelab bola tempatan Sarawak," jelasnya.

Saif berkata, objektif utama penganjura­nnya adalah memperbany­ak perlawanan untuk pasukan SUFC II selain medan penilaian kelab-kelab mengambil bahagian dalam liga ini.

“Malah, bakat-bakat muda terpendam dinilai oleh Pengarah Teknikal SUFC, Sathianath­an dan Pengarah Teknikal FAS, David Usop sebagai galasan ke skuad utama SUFC,” katanya.

Perlawanan minggu ini melibatkan Samarahan menentang SUFC II di Stadium UNIMAS.

Manakala Sri Aman melawan Kapit di Sri Aman, Sibu bertemu Sarikei di Meradong dan Miri melayan Mukah di Stadium Miri.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia