Utusan Borneo (Sarawak)

Jentera PBB Pantai Damai sudah sedia hadapi PRN12

-

KUCHING: Jentera Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Cawangan Pantai Damai sudah bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Negeri Ke-12 (PRN12), kata Naib Presiden PBB Datuk Dr Abdul Rahman Junaidi.

Dr Abdul Rahman yang juga Menteri Muda Hal Ehwal Islam dan Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU) berkata, segala persiapan berjalan lancar hasil kerjasama erat jentera peringkat cawangan dan ranting.

Menurutnya, persiapan awal merupakan pendekatan

SRI AMAN: Menteri Muda Kesejahter­aan Komuniti Datuk Francis Harden menziarahi keluarga mendiang Maxwel Leo Ronny di tapak pembinaan Kampung STC, Jalan Rambutan di sini, petang kelmarin.

Menurut Harden, mendiang Maxwel, 19, meninggal dunia di Johor Bahru pada 6 April lalu akibat sakit di bahagian perut.

“Mendiang telah pergi ke Johor Bahru dengan hasrat mencari kerja untuk menampung keperluan keluarga,” ujarnya ketika ditemui selepas menziarahi keluarga mendiang petang kelmarin.

Terdahulu, berita kematian tersebut sampai ke pengetahua­n Harden apabila sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Terabai Menua memohon bantuan kewangan bagi menampung pembelian keranda khas untuk mendiang.

Jasad mendiang dijangka tiba di Kuching semalam, seterusnya dibawa ke Benevolent Society di Jalan Brayun di sini sebelum dikebumika­n di Tanah Perkuburan Kampung terbaik agar segala kecelaruan atau masalah pada saat-saat akhir dapat dielakkan.

“Kita sentiasa bersedia dan hanya menunggu gendang dipalu.

“Namun, kita tetap masih perlu mempersiap­kan diri dari segi mental dan fizikal,” ujarnya pada Majlis Makan Malam Bersama Exco PBB Cawangan Pantai Damai di sini, malam kelmarin.

Dr Abdul Rahman menjelaska­n, jentera akan sentiasa digerakkan agar setiap perancanga­n berjalan lancar dan memastikan keputusan terbaik dapat dilakar.

Sabu hari ini.

Terabai Menua bergiat aktif membantu menguruska­n kebajikan anak Sarawak yang ditimpa kesusahan terutama kematian dan menguruska­n jasad yang ingin dibawa ke kampung halaman di Sarawak.

“Saya selaku wakil rakyat mengucapka­n terima kasih kepada Terabai Menua dan orang perseorang­an dalam

Beliau turut berterima kasih kepada Exco PBB Cawangan Pantai Damai yang bertungkus-lumus berjuang untuk parti.

“Setiap perjuangan kita memerlukan ketahanan mental dan fizikal untuk melakar keputusan yang positif,” ujarnya.

Hadir sama Timbalan Ketua PBB Cawangan Pantai Damai Drahman Jaladin, Timbalan Ketua Wanita PBB Cawangan Pantai Damai Dayang Nora Awang Sabudin dan Ketua Pemuda PBB Cawangan Pantai Damai Sebeki Jen.

Harden ziarah keluarga mendiang anak muda merantau cari rezeki

usaha yang sungguh mulia membantu anak Sarawak tanpa mengambil keuntungan, meringanka­n beban seterusnya memudahkan urusan keluarga mendiang.

“Dalam keinginan kita memberi penghormat­an terakhir, kita juga dinasihatk­an agar patuh kepada SOP COVID-19 sebagai langkah berjaga-jaga,” katanya.

 ??  ?? SUDAH SEDIA: Dr Abdul Rahman semasa Majlis Makan Malam Bersama Exco PBB Cawangan Pantai Damai di Kuching.
SUDAH SEDIA: Dr Abdul Rahman semasa Majlis Makan Malam Bersama Exco PBB Cawangan Pantai Damai di Kuching.
 ??  ?? ZIARAH: Harden (kiri) menziarahi ahli keluarga mendiang Maxwel Leo Ronny di Kampung STC, Jalan Rambutan, Sri Aman petang kelmarin.
ZIARAH: Harden (kiri) menziarahi ahli keluarga mendiang Maxwel Leo Ronny di Kampung STC, Jalan Rambutan, Sri Aman petang kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia