Utusan Borneo (Sarawak)

PBSS terus prihatin bantu pusat pendidikan agama dan anak yatim

- Oleh Abdul Naddin Haji Shaiddin

KOTA BELUD: Timbalan Presiden Persatuan Bajau Sama Sabah (PBSS) Datuk Haji Musbah Haji Jamli meneruskan keprihatin­an PBSS dalam membantu pusat-pusat pendidikan agama dan pusat penempatan anak yatim di daerah Kota Belud.

Bertepatan dengan suasana Ramadan, masyarakat beragama Islam menunaikan puasa sebulan sambil melipatkan gandakan pahala dalam bulan yang mulia dengan bersedekah kepada golongan asnaf dan kurang mampu untuk meringanka­n beban ketika sambutan Aidilfitri tahun ini.

Sebanyak dua institusi pendidikan agama dan pusat penempatan anak yatim dan asnaf yang ada di daerah Kota Belud mendapat sumbangan berupa barangan keperluan makanan asas daripada Musbah yang juga mantan ADUN Tempasuk.

Antaranya Madrasah Pusat Pendidikan Agama Muhammad Al Fateh, Kampung Rosok dan Madrasah Pusat Pendidikan Fii Dzilalil Quran, Kampung Tamau, Rumah Anak Yatim Darul Bakti Kampung Bobot dan

Rumah Anak Yatim Nur Taqwa Kampung Kayu Putih.

Penyampaia­n bantuan sumbangan tersebut dilakukan oleh petugas dan ahli PBSS daerah Kota Belud.

PBSS daerah Kota Belud sentiasa aktif dan bekerja keras menjalanka­n kerja-kerja amal kebajikan tanpa mengira kaum dan agama.

Ditambah pula dengan sokongan Timbalan Presiden PBSS Datuk Haji Musbah Haji Jamli serta galakkan daripada Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Panglima Hajiji Haji Noor selaku Presiden PBSS.

Ahli PBSS mengharapk­an dengan sumbangan yang dihulurkan dapatlah meringanka­n beban anakanak yatim serta mampu menceriaka­n suasana hari raya mereka yang menghuni pusat-pusat berkenaan.

Pengurus Rumah Anak Yatim Nur Taqwa Kg Kayu Putih Tuan Haji Ladim mengucapka­n syukur dan terima kasih kepada PBSS daerah Kota Belud terutamany­a Datuk Haji Musbah Haji Jamli atas sumbangan yang diberikan.

Rasa kesyukuran juga diluahkan oleh Haji Zaipudin Haji Ahmad, Mudir Pondok di Fii Dzilalil Quran Kampung Tamau kepada PBSS yang sentiasa memberi perhatian terhadap pelajar-pelajar di pusat berkenaan.

“Mudah-mudahan segala yang disumbangk­an mendapatka­n keberkatan daripada Allah SWT,” katanya.

 ??  ?? ANAK YATIM: Wakil PBSS menyampaik­an sumbangan kepada Rumah Anak Yatim Nur Taqwa di Kampung Kayu Putih yang diterima oleh Pengurusny­a, Haji Ladim Haji Abdul Rahman.
ANAK YATIM: Wakil PBSS menyampaik­an sumbangan kepada Rumah Anak Yatim Nur Taqwa di Kampung Kayu Putih yang diterima oleh Pengurusny­a, Haji Ladim Haji Abdul Rahman.
 ??  ?? SEKOLAH TAHFIZ: Penyampaia­n sumbangan PBSS kepada Madrasah Pondok Fii Dzilalil Quran Kampung Tamau yang diterima oleh Mudir Pondok, Ustaz Haji Zaipudin Haji Ahmad.
SEKOLAH TAHFIZ: Penyampaia­n sumbangan PBSS kepada Madrasah Pondok Fii Dzilalil Quran Kampung Tamau yang diterima oleh Mudir Pondok, Ustaz Haji Zaipudin Haji Ahmad.
 ??  ?? BERI SUMBANGAN: PBSS menyampaik­an sumbangan kepada Pusat Pendidikan Agama Muhammad AlFateh di Kampung Rosok yang diterima oleh Ustaz Abdul Rahim Haji Olo.
BERI SUMBANGAN: PBSS menyampaik­an sumbangan kepada Pusat Pendidikan Agama Muhammad AlFateh di Kampung Rosok yang diterima oleh Ustaz Abdul Rahim Haji Olo.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia