Utusan Borneo (Sarawak)

BDA serah 100 bakul makanan kepada asnaf di Kampung Jepak

-

BINTULU: Sebanyak 100 bakul makanan disumbangk­an oleh Lembaga Kemajuan Bintulu (BDA) kepada 100 penerima terdiri daripada golongan asnaf di Kampung Jepak, semalam.

Bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) penjarakan fizikal, hanya 22 penerima hadir mengambil bakul makanan tersebut dan selebihnya akan diserahkan kemudian.

Penyampaia­n bakul makanan kepada 22 penerima itu disempurna­kan Menteri di Jabatan Ketua Menteri (Integriti dan Ombudsman) merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri(ADUN) Jepak, Datuk Talib Zulpilip di pekarangan Masjid Darul Makmur, Kampung Jepak semalam.

Hadir sama Timbalan Pengerusi BDA Haidar Khan Asghar Khan, Penolong Pengurus Besar Bahagian Korporat BDA Hasiah Morshidi, Penghulu Drahman Kawi, pengurus-pengurus dan pegawai-pegawai kanan

BDA serta ahli jawatankua­sa masjid terbabit.

BDA dalam kenyataann­ya berkata, senarai penerima bantuan itu adalah yang berdaftar di bawah Tabung Baitulmal Bintulu serta nama yang diperolehi daripada ketua-ketua masyarakat di Kampung Jepak.

Selain menyumbang bakul makanan kepada golongan memerlukan katanya, BDA juga banyak memberi sumbangan lain sepanjang tempoh pandemik COVID-19 di bahagian ini.

“Antaranya bantuan dan sumbangan peralatan logistik untuk sekatan jalan raya (SJR), peralatan pelindung diri (PPE) untuk petugas barisan hadapan, menyediaka­n kemudahan untuk Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Dewan Pusat Sukan Kidurong

BDA, peralatan dan kelengkapa­n mesin mencuci pakaian, komputer untuk PPV dan Pusat Kuarantin dan Rawatan COVID-19 Berisiko Rendah (PKRC),” katanya.

Bantuan lain katanya, melibatkan kerja-kerja nyah kuman dan sebagainya yang berkaitan dalam usaha memerangi COVID-19 di Bintulu.

 ??  ?? SAMPAIKAN: Talib (tiga kiri) menyampaik­an sumbangan kepada seorang penerima sambil disaksi Haidar, Penghulu Drahman (kiri) dan yang lain.
SAMPAIKAN: Talib (tiga kiri) menyampaik­an sumbangan kepada seorang penerima sambil disaksi Haidar, Penghulu Drahman (kiri) dan yang lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia