Utusan Borneo (Sarawak)

Bank pertama di Sebuyau dibuka bulan depan

Bangunan baharu bank tersebut telah siap sepenuhnya, bank pertama di pekan Sebuyau

-

Alhamdulil­lah saya turut berkesempa­tan menjenguk persediaan bangunan baharu Bank Rakyat di pekan Sebuyau pada sebelah petang

” semalam.

KUCHING: Penduduk Sebuyau tidak lagi perlu pergi jauh ke Simunjan mahupun Samarahan untuk mendapatka­n perkhidmat­an perbankan apabila bangunan baharu Bank Rakyat dijangka memulakam operasinya pada Ogos depan.

Menteri Muda Pembanguna­n Infrastruk­tur dan Pembanguna­n Pelabuhan Datuk Julaihi Narawi berkata, bangunan baharu bank tersebut telah siap sepenuhnya yang merupakan bank pertama yang bakal memulakan operasinya di pekan Sebuyau.

“Alhamdulil­lah saya turut berkesempa­tan menjenguk persediaan bangunan baharu Bank Rakyat di pekan Sebuyau pada sebelah petang semalam.

“Insya-Allah cawangan Bank Rakyat Sebuyau dijangka beroperasi pada awal bulan Ogos depan,” katanya dalam kenyataan semalam.

Jelas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sebuyau itu, ia adalah bank pertama

Datuk Julaihi Narawi

Menteri Muda Pembanguna­n Infrastruk­tur dan Pembanguna­n Pelabuhan yang bakal memulakan operasinya dan pihak pengurusan Bank di pekan Sebuyau. Rakyat kerana meluluskan

“Saya percaya bank ini permohonan saya untuk akan mendapat sambutan membuka cawangan baharu yang menggalakk­an daripada di pekan Sebuyau. golongan peniaga dan penduduk “Terima kasih juga kepada Sebuyau dan kawasan Pengurus Bank Rakyat sekitar,” tambah Julaihi. Kota Samarahan Halmi

Menurutnya, Sebuyau Mosli atas sokongan dan yang menjadi laluan kepada kerja-kerja persediaan untuk jalan pesisir dan jalan utama membolehka­n cawangan kedua dijangka mempunyai di Sebuyau satu kenyataan,” masa depan yang cerah, ujarnya. khususnya dari segi perkembang­an Pada masa sama beliau sosioekono­mi. turut mengucapka­n terima

“Saya ingin mengucapka­n kasih kepada Penolong Pengurus ribuan terima kasih kepada Cawangan Sebuyau Menteri Pembanguna­n Usahawan Nazri Nordin dan Pemangku dan Koperasi Malaysia Ketua Xcess Rakyat Wan Yang Berhormat Datuk Seri Azwan Wan Zainal Abidin Wan Junaidi Tuanku Jaafar serta pegawai dan kakitangan bank itu.

Pada kunjungan itu, beliau turut diberi penerangan ringkas berhubung perkhidmat­an perbankan yang disediakan di situ nanti.

 ??  ?? MUDAHKAN PENDUDUK: Julaihi (tengah) ditemani warga Bank Rakyat menunjukka­n bangunan baharu Bank Rakyat Sebuyau yang akan beroperasi Ogos depan.
MUDAHKAN PENDUDUK: Julaihi (tengah) ditemani warga Bank Rakyat menunjukka­n bangunan baharu Bank Rakyat Sebuyau yang akan beroperasi Ogos depan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia