Utusan Borneo (Sarawak)

Samariang Aman antara taman perumahan mempunyai kemudahan riadah lengkap

-

KUCHING:SamariangA­man muncul sebagai antara taman perumahan yang mempunyai kemudahan riadah lengkap untuk kesejahter­aan penduduk.

Menteri Muda Hal Ehwal Islam dan Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU) Datuk Dr Abdul Rahman Junaidi berkata, taman tersebut sebelum ini sudah mempunyai taman yang dilengkapi dengan laluan pejalan kaki dan taman permainan.

Menurutnya,sekarangke­mudahan riadah di taman tersebut ditambah dengan dewan serba guna dan padang bola sepak yang telah dinaik taraf.

“Tidak banyak taman perumahan yang mempunyai kemudahan riadah seperti dewan serba guna dan padang bola sepak seperti di taman ini.

“Jawatankua­sa Kemajuan dan Keselamata­n Kampung (JKKK) perlu menjaga kemudahan ini agar dapat memberi manfaat kepada masyarakat secara berterusan,” katanya pada majlis penyerahan dewan serba guna dan padang bola sepak di Taman Samariang Aman di sini semalam.

Dewan serba guna itu dibangunka­n dengan kos RM500,000 manakala kerjakerja menaik taraf padang bola sepak menelan belanja

RM130,000.

Kedua-dua projek tersebut dilaksanak­an menggunaka­n dana Projek Transforma­si Luar Bandar (RTP) bagi kawasan DUN Pantai Damai.

Dr Abdul Rahman yang juga Menteri Muda Bekalan Air, berterima kasih kepada DBKU dan Jabatan Kerja Raya (JKR) Sarawak yang berjaya memastikan projek disiapkan mengikut jadual dan spesifikas­i ditetapkan.

“Kita berharap semoga kemudahan yang terdapat di taman ini dapat memberi manfaat kepada masyarakat termasuk melahirkan bakat baharu dalam bidang sukan,” ujarnya.

Hadir sama Pemangku Pengerusi JKKK Ahmad Drahman dan wakil agensi terlibat.

 ?? ?? HADIR: Dr Abdul Rahman pada majlis penyerahan dewan serba guna dan padang bola sepak di Taman Samariang Aman semalam.
HADIR: Dr Abdul Rahman pada majlis penyerahan dewan serba guna dan padang bola sepak di Taman Samariang Aman semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia