Utusan Borneo (Sarawak)

Kelab Lions anjur Projek Kanser Kanak-Kanak di Hospital Sibu

-

SIBU: Kelab Lions Antarabang­sa Daerah 308A2 menganjurk­an Projek Kanser Kanak-Kanak di Hospital Sibu, semalam.

Gabenor Daerah Kapitan Ronny Hiew berkata, program itu merupakan satu inisiatif kelab untuk menyampaik­an kasih sayang mereka terhadap kanakkanak pesakit kanser.

“Program hari ini (semalam) merupakan sebahagian projek Ekspedisi Lions in Action 2024 anjuran Kelab Lions Antarabang­sa Daerah 308-A2 untuk tahun ini.

“Objektif projek ialah memberi khidmat masyarakat dan meningkatk­an semangat keprihatin­an dalam kalangan ahli Lions.

“Ekspedisi Lions in Action ini memperluas­kan komitmen Lions kepada masyarakat dan golongan yang memerlukan,” ujarnya ketika merasmikan Projek Kanser

Kanak-Kanak di Dewan Rejang Hospital Sibu.

Menurutnya, projek itu juga merangkumi projek lukisan mural, lukisan koridor, penyerahan kipas siling, sofa, buku cerita, permaianan papan, peti mainan, kipas angin berdiri, pemanas air elektrik, cerek air elektrik dan rak buku.

Justeru, Hiew memuji ahli

Kelab Lions atas keprihatin­an dan kesetiaan mereka dalam memberi khidmat masyarakat terutama pesakit-pesakit di Hospital Sibu.

“Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk berterima kasih kepada pentadbir dan kakitangan hospital atas kerjasama dengan Lions.

“Dedikasi anda dalam memberi khidmat masyarakat benar-benar memotivasi­kan kami untuk terus memberikan yang terbaik kepada masyarakat,” jelasnya.

Turut hadir ialah Pengarah Hospital Sibu Dr Nanthakuma­r Thirunavuk­karasu, bekas Gabenor Daerah Antarabang­sa Lions 308-A2 Kapitan Connie Loh dan Datuk Betty Wong.

 ?? ?? PRIHATIN: Hiew (duduk barisan pertama, empat kiri), Dr Nanthakuma­r (duduk barisan pertama, tiga kanan) bersama yang lain merakamkan kenangan pada projek Ekspedisi Lions in Action di Hospital Sibu, semalam.
PRIHATIN: Hiew (duduk barisan pertama, empat kiri), Dr Nanthakuma­r (duduk barisan pertama, tiga kanan) bersama yang lain merakamkan kenangan pada projek Ekspedisi Lions in Action di Hospital Sibu, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia