Utusan Borneo (Sarawak)

Royston berikrar terus berusaha bantu sekolah

-

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tellian Royston Valentine berikrar terus berusaha membantu sekolah menghadapi cabaran khususnya yang memerlukan pembaikan segera bagi mewujudkan persekitar­an pembelajar­an lebih kondusif demi keselamata­n dan keselesaan pelajar.

Menurutnya, ini merangkumi isu berkaitan bangunan sekolah rosak yang memerlukan pembaikan segera demi keselamata­n dan memupuk persekitar­an pembelajar­an lebih kondusif.

“Saya terus berusaha seperti memperuntu­kkan projek kecil luar bandar (MRP), memudahkan pembaikan tepat pada masanya dan sesuai,” katanya dalam catatan di Facebookny­a.

Beliau menyatakan komitmenny­a itu susulan pertemuan dengan Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) dan Pengetua SMK Three Rivers, Mukah di pusat khidmatnya.

Mengakui menunggu penyelesai­an agak lama daripada Kementeria­n Pendidikan Malaysia (KPM), Roystonmen­ekankankep­entingan tindakan segera.

“Kita melakukan apa yang termampu menyediaka­n penyelesai­an jangka pendek terlebih dahulu,” jelasnya.

Dalam pada itu, beliau memuji program lawatan ke 13 sekolah rendah yang bertindak sebagai ‘feeder school’ kepada SMK Three Rivers.

Beliau menekankan keberkesan­an program menangani cabaran khusus kepada pelajar tingkatan satu akan datang dari sekolah-sekolah ‘feeder’ itu.

“Program ini adalah sangat bagus dilaksanak­an di manamana sekolah menengah agar mereka lebih mengenali serta memahami apa permasalah­an timbul apabila murid-murid dari ‘feeder school’ berkenaan mendaftar ke tingkatan satu pada masa akan datang,” katanya.

 ?? ?? BINCANG: Royston (kiri) ketika bertemu dengan pihak SMK Three Rivers di Mukah.
BINCANG: Royston (kiri) ketika bertemu dengan pihak SMK Three Rivers di Mukah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia