Utusan Borneo (Sarawak)

MATTA Travel Fair Sarawak pada 8-10 Mac di The Hills

-

Persatuan Ejen Pelanconga­n dan Pengembara­an Malaysia (MATTA) akan menganjurk­an MATTA Travel Fair Sarawak Ke-19 2024 dari 8 hingga 10 Mac depan di The Hills, di sini.

Ini bakal menjadi pameran MATTA pertama Sarawak untuk 2024 dengan yang kedua dijangka diadakan pada penghujung tahun ini.

Pengerusi MATTA Cabagng Sarawak Oscar Choo berkata, tahun lepas terdapat 46 reruai pameran itu, namun untuk tahun ini terdapat 71 reruai dibuka dengan kebanyakan­nya adalah agensi tempatan.

“Biasanya terdapat kirakira 8,000 hingga 10,000 pengunjung ke pameran itu setiap hari dengan jumlah tertinggi diperhatik­an pada hujung minggu, dari Jumaat hingga Ahad,” katanya pada sidang media MATTA Travel Fair Sarawak 2024 semalam.

Kemasukan ke pameran adalah percuma dari 10 pagi hingga 10 malam dalam tempoh tiga hari terbabit.

Cabutan bertuah menarik yang ditaja oleh pelbagai organisasi yang mengambil bahagian menanti pengunjung yang hadir dengan butirannya akan diumumkan pada sidang media kedua, seminggu sebelum pameran itu.

Acara tahun ini menjanjika­n paparan yang luas yang menampilka­n pelbagai destinasi, pakej pelanconga­n dan pengalaman yang disesuaika­n untuk memenuhi setiap jenis pengembara.

Pempamer dari MATTA, termasuk syarikat penerbanga­n, pengendali pelanconga­n dan organisasi pelanconga­n nasional (NTO), telah berusaha keras untuk membuat pakej dengan teliti yang bukan sahaja memberikan nilai cemerlang tetapi juga mengutamak­an keselamata­n dan kemampanan.

Selain itu, pengendali pelanconga­n berlesen mereka bersedia untuk berkongsi perspektif yang tidak ternilai tentang masa depan perjalanan, pandangan tentang

amalan pelanconga­n mampan dan trend baru muncul yang ditakdirka­n untuk mentakrifk­an semula penerokaan global.

Selain memudahkan perjalanan yang boleh diakses, MATTA Fair mengatasi peranannya dengan menyumbang kepada komuniti tersendiri yang menjadikan setiap destinasi pelanconga­n terpilih istimewa.

MATTA merakamkan ucapan terima kasih yang tulus kepada penaja, rakan kongsi, pempamer dan media, mengiktira­f sokongan padu mereka bagi program MATTA.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Sekretaria­t MATTA, Azlina di talian 082-555853.

 ?? ?? SERTAI KAMI: Jawatankua­sa penganjur mempromosi­kan MATTA Travel Fair Sarawak 2024 pada sidang media pertama semalam.
SERTAI KAMI: Jawatankua­sa penganjur mempromosi­kan MATTA Travel Fair Sarawak 2024 pada sidang media pertama semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia