Utusan Borneo (Sarawak)

Matrixx United bergelar juara

Pasukan itu membuktika­n kehebatann­ya apabila merangkul kejuaraan Kejohanan Sarikei Futsal5v5 2024

- Oleh Hamkar Sarbinee

KUCHING: Matrixx United membuktika­n kehebatann­ya apabila merangkul kejuaraan Kejohanan Sarikei Futsal5v5 2024 edisi ke-137 di Stadium Tertutup Sarikei kelmarin.

Pada aksi perlawanan akhir itu, Matrixx United berjaya menumpaska­n Odyssey’s FT dengan 2-0.

Dengan meraih kejuaraan itu, pasukan Matrixx United menerima sebuah piala, pingat dan wang tunai sejumlah RM1,500 sekali gus mengukuhka­n ranking nombor satu dalam Futsal5v5.

Pada Ranking Futsal5v5 2020-2023, pasukan Matrixx United berada di kedudukan pertama dalam senarai Futsal5v5 Ranking.

Sementara naib juara, Odyssey’s

FT tidak balik dfengan tangan kosong apabila menerima sebuah piala, pingat dan wang tunai RM700.

Tempat ketiga bersama dimenangi pasukan Kerugak FT dan KGMR dengan masing-masing menerima pingat dan wang tunai RM300.

Turut menerima hadiah sagu hati ialah empat pasukan berada dalam kelompok senarai lapan pasukan teratas kejohanan ini ialah Tiki Taka FT, Potter FT, Al Amin FT dan Roban FT.

Anugerah khas lain dimenangi ialah Nurfadzliu­din Osen dari pasukan Matrixx United sebagai Penjaring Terbanyak, Penjaga Gol Terbaik ialah Abang Muhammad Hazim juga (Matrixx United).

Manakala pemenang Pemain Terbaik dimenangi oleh

Abang Mohamad Eiffwan Abang Kasim dari pasukan Matrixx United dan Pasukan Terbaik disandang Kerugak FT.

Kejohanan anjuran Futbolista Group ini disertai sebanyak 32 pasukan futsal dari sekitar Sarikei, Bintangor, Matu, Pakan, Kanowit, Julau dan Sibu termasuk daerah Debak dan Spaoh.

Majlis penutupan dan penyampaia­n hadiah serentak sepak mula pelancaran Futsal5v5 2024 bagi musim ini dirasmikan oleh Pengarah Urusan Futbolista Group, Philemon Wity.

Tahun ini Futsal5v5 dianjurkan di peringkat daerah dengan kejohanan akan datang ialah Sibu Futsal5v5 2024 berlangsun­g pada 24 dan 25 Februari depan di Stadium Bukit Lima, Sibu.

 ?? ?? TAHNIAH: Philemon (empat kiri) menyampaik­an piala kejuaraan kepada pasukan Matrixx United setelah bergelar juara Sarikei Futsal5v5 2024 di Stadium Tertutup Sarikei kelmarin.
TAHNIAH: Philemon (empat kiri) menyampaik­an piala kejuaraan kepada pasukan Matrixx United setelah bergelar juara Sarikei Futsal5v5 2024 di Stadium Tertutup Sarikei kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia