Utusan Borneo (Sarawak)

160 gerai disediakan di bazar Ramadan kendalian MBKS

-

KUCHING: Terdapat 160 gerai disediakan di bazar Ramadan yang akan dikendalik­an oleh Majlis Bandaraya Kuching Selatan (MBKS) dari 12 Mac hingga 9 April tahun ini.

Datuk Bandar MBKS Dato Wee Hong Seng berkata, tempat letak kereta Pasar Komuniti Stutong akan menjadi latar belakang yang meriah untuk bazar edisi tahun ini, menawarkan lokasi selesa dan mudah diakses untuk pengunjung.

“Sejumlah 160 gerai akan disediakan. Ia menawarkan pelbagai hidangan kulinari untuk memenuhi selera setiap orang.

“Jumlah tersebut merangkumi 24 gerai minuman, 60 gerai makanan bermasak, 54 gerai kuih-muih dan 22 gerai makanan barbeku,” katanya pada sidang media di sini, kelmarin.

Wee berkata, mereka yang berminat mengendali­kan gerai bazar Ramadan kini boleh mendapatka­n borang permohonan dan mengemukak­annya kepada

MBKS mulai kelmarin hingga 13 Februari.

Menurutnya, semua borang yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar bersama deposit RM100 bagi setiap permohonan.

Borang tersebut ujarnya, boleh didapati di Kaunter Perkhidmat­an Sehenti 9 di lobi bangunan MBKS di Jalan Padungan di sini, pada waktu pejabat.

“Satu sesi taklimat dan proses pengundian akan diadakan pada hari Isnin, 4

Mac di Auditorium MBKS yang menyediaka­n vendor maklumat penting dan memastikan pengagihan gerai secara saksama.

“Yuran permit bagi setiap gerai ditetapkan pada RM250 dengan deposit sekuriti yang boleh dikembalik­an sebanyak RM100, mencermink­an perkiraan tahun-tahun sebelumnya, ” katanya.

Hadir sama pada sidang media tersebut ialah pengerusi penganjur Dzamaluddi­n Zainuddin.

 ?? Petingi — Gambar Galileo ?? PROMOSI: Wee (tengah) dan Dzamaluddi­n di sebelah kirinya bersama yang lain dalam gambar berkumpula­n.
Petingi — Gambar Galileo PROMOSI: Wee (tengah) dan Dzamaluddi­n di sebelah kirinya bersama yang lain dalam gambar berkumpula­n.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia