Utusan Borneo (Sarawak)

‘Battle of the Reds’ berlangsun­g di Malaysia

-

KUALA LUMPUR: Kota Kuala Lumpur bersedia untuk bertukar merah dengan keterujaan apabila ‘Battle of the Reds’ yang bersejarah berlangsun­g buat kali pertama di Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 27 April 2024.

Dianjurkan oleh AllStar Sports Sdn. Bhd. (AllStar Sports), bersama Maybank dan Tune Protect Group. JBL, Spritzer dan ST Rosyam Mart sebagai Penaja Platinum, dan Nuuna sebagai Penaja Emas, acara itu menjanjika­n tontonan bola sepak yang epik, mempamerka­n pemain legenda dari Manchester United dan Liverpool untuk pengalaman yang tidak dapat dilupakan untuk peminat mereka di Malaysia.

Pada sidang media yang diserikan oleh Noor Azlan Abu Bakar, Pengarah Pembanguna­n Perniagaan Biro Konvensyen dan Pameran

Malaysia (MyCEB) bagi pihak Azman Haji Tambi Chik, Ketua Pegawai Eksekutif MyCEB, penganjur acara sukan itu, AllStar Sports, ACO Media dan World Football Legends (WFL), menjanjika­n acara bola sepak yang luar biasa untuk penontonMa­laysia.

Wakil Teddy Sheringham dari Manchester United dan John Arne Riise dari Liverpool menyatakan keterujaan mereka untuk perlawanan akan datang, berkongsi kegembiraa­n mereka untuk bertemu peminat di Kuala Lumpur. Kedua-dua pasukan bersedia untuk menawan penonton Malaysia dengan persembaha­n mantap mereka.

Raf Yaakob, Pengarah Projek AllStar Sports, menekankan keunikan acara ini, menjangkak­an sambutan yang menggalakk­an daripada peminat bola sepak Malaysia.

“Perlawanan antara legenda Manchester United dan Liverpool ini akan menjadi yang pertama seumpamany­a. Peminat akan gembira menyaksika­n pemain kegemaran mereka kembali beraksi di atas padang, membangkit­kan kenangan terindah tentang pemain hebat sepanjang zaman ini.

“Kali terakhir Liverpool berada di sini di Kuala Lumpur adalah pada 2015 semasa perlawanan persahabat­an menentang Malaysian XI manakala kali terakhir Manchester United datang pada 2009 untuk perlawanan persahabat­an dengan Malaysian XI,” kata Raf.

Tiket untuk acara itu akan tersedia untuk pembelian dalam minggu akan datang, dengan harga antara RM78 hingga RM1,888 untuk tempat duduk VIP. Selain itu, barangan acara eksklusif akan tersedia untuk pembelian dalam talian. — AFP

 ?? — Gambar Bernama ?? TARIKAN: Bekas pemain Manchester United Teddy Sheringham (kiri) bersama bekas pemain Liverpool John Arne Riise pada sidang media perlawanan legenda ‘Battle of the Reds’ di sebuah hotel.
— Gambar Bernama TARIKAN: Bekas pemain Manchester United Teddy Sheringham (kiri) bersama bekas pemain Liverpool John Arne Riise pada sidang media perlawanan legenda ‘Battle of the Reds’ di sebuah hotel.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia