Utusan Borneo (Sarawak)

Jawatankua­sa Pengelola Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran kunjungi TYT

- KUCHING:TimbalanPr­emier

Sarawak Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan mengetuai Jawatankua­sa Pengelola Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Sarawak Ke-63 Tahun 1445H/2024M mengadakan kunjungan hormat terhadap Yang di-Pertua Negeri Tun Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar di Bilik Menghadap Utama, Astana Negeri Sarawak, baru-baru ini.

Ini merupakan kunjungan hormat pertama Awang Tengah ke atas Tun Wan Junaidi selepas beliau dilantik sebagai Yang di-Pertua Negeri pada 26 Januari lepas.

Kunjungan hormat tersebut antara lain bertujuan memaklumka­n tentang penganjura­n MajlisTila­wahdanMeng­hafaz Al-Quran Peringkat Sarawak Ke-63 Tahun 1445H/2024M serta menjemput Tun Wan Junaidi untuk hadir dan menyempurn­akan upacara malam penyampaia­n hadiah program berkenaan.

Majlis yang bertemakan ‘Sarawak Maju Makmur’ tersebut bakal diadakan bermula 6 hingga 9 Mac 2024 di Dewan Suarah Limbang dan majlis perasmian pada 6 Mac bakal disempurna­kan Premier Sarawak Datuk Patinggi Tan Sri Abang Johari Tun Openg.

Selain itu, pelbagai program menarik akan diadakan sepanjang majlis empat hari tersebut yang akan diadakan acara seperti kuiz al-Quran, majlis menanam pokok dan demonstras­i masakan di Tebingan Sungai Limbang oleh Cef Muluk.

Turut hadir semasa kunjungan hormat itu ialah isteri Yang di-Pertua Negeri Toh Puan Fauziah Mohd Sanusi, Yang Dipertua Majlis Islam Sarawak Datuk Misnu Taha, Pengarah Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) Datu Khalidi Ibrahim, Residen Bahagian Limbang Unus Tambi, Timbalan Pengarah 1 JAIS Ahmad Sukarno Saini dan Ketua Penolong Pengarah, Unit Komunikasi Korporat JAIS Kamarulzam­an Kawi.

 ?? ?? KUNJUNGAN: Awang Tengah (empat kiri) merakam kenangan bersama Tun Wan Junaidi dan isteri di Bilik Menghadap Utama, Astana Negeri Sarawak baru-baru ini.
KUNJUNGAN: Awang Tengah (empat kiri) merakam kenangan bersama Tun Wan Junaidi dan isteri di Bilik Menghadap Utama, Astana Negeri Sarawak baru-baru ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia