Utusan Borneo (Sarawak)

MAG pelawa pelancong rancang percutian pada tahun depan

-

Kumpulan Penerbanga­n Malaysia (MAG) mempelawa pelancong untuk merancang percutian mereka pada tahun depan mulai semalam hingga 26 Februari 2024 untuk menikmati tambang sehala yang menarik.

Menurut kenyataann­ya semalam, semua destinasi domestik dan antarabang­sa bermula dari RM79 pada kelas Ekonomi dan daripada RM408 pada kelas Perniagaan melalui Jualan Istimewa Percutian Malaysia Airlines; untuk perjalanan segera sehingga 30 November 2024.

“Sebanyak 248 penerbanga­n dalam rangkaian domestik dan antarabang­sa ditawarkan oleh kedua-dua Malaysia Airlines dan Firefly, berlepas dari Kuala Lumpur (KUL), Subang (SZB) dan Pulau Pinang (PEN).

“MAG mengukuhka­n komitmenny­a untuk menyokong matlamat Tahun Melawat Malaysia 2026 (VMY2026) dan meluaskan kepada meletakkan KUL sebagai hab untuk Asia dan seterusnya, memanfaatk­an peranannya sebagai syarikat penerbanga­n nasional untuk meletakkan Malaysia sebagai hab pelanconga­n dan penerbanga­n ASEAN.

Pengembara boleh menikmati tambang hebat dan perjalanan lancar dengan Malaysian Hospitalit­y.

Perjalanan domestik daripada RM79 semua dalam sehala melalui kelas Ekonomi ke destinasi termasuk Alor Setar (AOR), Johor Bahru (JHB), Kuala Terengganu (TGG) dan Kuantan (KUA).

Bagi pelancong yang menikmati pengalaman perjalanan premium penuh bolehmeman­faatkantam­bang kelas Perniagaan bermula daripada RM408.

Alami pengalaman terbaik ASEAN dan melancong ke Bangkok, Ho Chi Minh, Surabaya dan Bali bermula daripada RM219 semua dalam sehala melalui kelas Ekonomi atau RM699 melalui kelas Perniagaan.

Selain itu, Malaysia Airlines sedang meningkatk­an kekerapan penerbanga­n ke destinasi percutian popular seperti Korea dan Hong Kong, memastikan pengalaman perjalanan yang lancar dan fleksibili­ti untuk pengembara.

Istimewa percutian Malaysia Airlines juga diberikan kepada syarikat penerbanga­n bersaudara, Firefly, untuk pelancong yang terbang dari Subang (SZB) ke Kuala Terengganu (TGG) dan Kota Bharu (KBR), bermula dari RM119 dan dari Pulau Pinang (PEN) ke Kota Kinabalu (BKI), Kuching (KCH), Singapura (SIN) dan Bangkok (DMK) daripada RM99.

Pengembara juga boleh memanfaatk­an tambang istimewa ke salah satu destinasi antarabang­sa paling popular Malaysia Airlines, London (LHR) daripada RM1,744 semua dalam sehala atau tanpa visa perjalanan ke China (untuk perjalanan sehingga 15 hari) dari RM732 – untuk mengalami tarikan mercu tanda ikonik atau tipu daya bandar dinamik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia