Utusan Borneo (Sarawak)

PKS bekerjasam­a dengan SLB, PERKESO adakan sesi temu duga bagi graduannya

-

Politeknik Kuching Sarawak (PKS) bekerjasam­a dengan Schlumberg­er WTA Sdn Bhd (SLB) dan PERKESO mengadakan sesi temu duga bagi graduannya pada 6 dan 7 Februari lepas di Pejabat PERKESO Negeri Sarawak di sini.

Seramai 40 graduan Politeknik Kuching dan Politeknik­Mukahmengh­adiri sesi temu duga tersebut bagi merebut peluang pekerjaan yang ditawarkan oleh Kumpulan SLB.

Kerjasama ini merupakan satu usaha penting untuk membantu graduan baharu dalam mendapatka­n peluang pekerjaan yang menawarkan gaji yang kompetitif.

Pengarah Politeknik Kuching Samsudin Mohd Salleh berkata: “Kami sangat gembira melihat respons

positif daripada graduan dan rakan industri kami.

“Kerjasama ini bukan sahaja menyediaka­n pelajar kami akses kepada peluang

kerjaya premium tetapi juga mencermink­an komitmen kami untuk memupuk bakat dan memupuk perkongsia­n industri-akademik yang

kukuh,” katanya.

Dalam pada itu SLB merupakan peneraju global dalam teknologi, pengurusan projek bersepadu dan takungan percirian, terkenal dengan penyelesai­an inovatif dan komitmen terhadap kecemerlan­gan.

Melalui kerjasama ini, SLB berhasrat untuk mengenal pasti dan merekrut bakat terbaik daripada politeknik, menawarkan mereka gaji yang kompetitif dan platform untuk cemerlang dalam kerjaya mereka.

Pengarah PERKESO Negeri Sarawak Tan Phang Chia pula berkata pihaknya gembira dapat menyokong inisiatif yang memperkasa­kan bakat muda dan memudahkan peralihan mereka ke dalam tenaga kerja.

“Dengan kerjasama dengan pemimpin industri seperti SLB, kami dapat mencipta lebih banyak peluang untuk pekerjaan dan pertumbuha­n ekonomi di Sarawak,” katanya.

 ?? ?? KENANGAN: Graduan Politeknik merakam gambar bersama semasa sesi temu duga di Wisma PERKESO Kuching.
KENANGAN: Graduan Politeknik merakam gambar bersama semasa sesi temu duga di Wisma PERKESO Kuching.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia