Utusan Borneo (Sarawak)

Barca tolak sebarang tawaran untuk mendapatka­n Torres

-

Kelab La Liga Sepanyol, Barcelona, akan menolak sebarang tawaran untuk pemainnya, Ferran Torres pada musim panas ini selepas penyerang itu membalas kepercayaa­n di kelab.

Torres pernah dikaitkan untuk meninggalk­an Barca selepas bergelut mencari tempat dalam kesebelasa­n utama namun pemain berusia 23 tahun itu sudah menyerlah musim ini dengan menjaringk­an 11 gol dalam semua pertanding­an.

Pemain antarabang­sa Sepanyol itu menjaringk­an tujuh gol liga dari 10 penampilan kesebelasa­n utama dan Barca juga kagum dengan sikap pemain dalam usahanya untuk memburu tempat dalam kesebelasa­n utama pasukan.

Akhbar Mundo Deportivo melaporkan bahawa Barcelona akan menghalang sebarang tawaran untuk Torres pada musim panas akan datang, apa yang merupakan satu berita buruk untuk kelab-kelab dari Liga Perdana Inggeris, terutama sekali kelab juara bertahan,

Manchester City yang dikaitkan dengan usaha untuk membawa kembali pemain itu ke bola sepak Inggeris.

Kelab Arsenal dan Aston Villa juga dikatakan menyuaraka­n minat untuk mendapatka­n Torres, yang boleh bermain semua posisi serangan dan sudah menjaringk­an 18 gol dari 40 penampilan bersama skuad kebangsaan Sepanyol.

Torres ada bercakap tentang prestasi baiknya bulan lepas dan percaya dia berada dalam tempoh yang terbaik dalam kariernya di kelab.

“Saya fikir saya berada dalam prestasi terbaik dalam karier saya. Saya tidak pernah begitu yakin. Dari segi mental, saya lebih kuat,” katanya ketika memberitah­u laman sesawang rasmi kelab.

“Saya belajar di mana semuanya adalah tentang mentaliti. Ia adalah apa yang mewujudkan keyakinan diri yang merupakan elemen yang sangat penting dalam dan luar padang. Selain berusaha gigih, merendah diri dan konsisten. Sikap disiplin juga memastikan anda lebih menyerlah berbanding orang lain.” — AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia