Utusan Borneo (Sarawak)

Bintulu sasar kejuaraan Kejohanan Petanque MAKSAK Sarawak Games 2024

-

Pasukan Majlis Kebajikan dan Sukan Anggota-Anggota Kerajaan (MAKSAK) Sarawak Bahagian Bintulu diharap mampu melangkap ke perlawanan separuh akhir dalam Kejohanan Petanque MAKSAK Sarawak Games 2024 pada 23, 24 dan 25 Februari ini di Arena Petanque Jepak di sini.

Setiausaha MAKSAK Bintulu Harun Hatta berkata, sasaran mereka adalah untuk meraih kejuaraan.

Begitupun katanya, berdasarka­n kepada situasi yang lebih realistik mereka berharap sekurang-kurangnya pasukan MAKSAK Bintulu mampu melangkah ke semi final.

“Para pemain perlu berikan karakter terbaik, apaapa berkaitan pengurusan serahkan kepada jurulatih,” ujarnya yang hadir mewakili Pengerusi MAKSAK Bintulu

merangkap Residen Bahagian Bintulu Nyurak Keti pada Majlis Penyerahan Bendera MAKSAK kepada pasukan MAKSAK Bintulu di pekarangan Pejabat Residen Bahagian Bintulu semalam.

Jelasnya, pemain pasukan Bintulu perlu bersedia dari segi mental dan fizikal serta

menjaga kesihatan diri sebelum bersaing dalam kejohanan ini.

“Bukan semua terpilih namun tahniah kepada kakitangan awam yang melepasi kelayakan untuk terpilih mewakili Bintulu, sekali gus ia juga adalah komitmen dan minat pemain dengan jurulatih sebagai tulang belakangny­a,” katanya.

Harun berkata, lima sukan dipertandi­ngkan dalam Sarawak Games, antaranya bola sepak, futsal dan beberapa sukan lain dan petanque antara sukan yang dipertandi­ngkan dalam kejohanan antara bahagian MAKSAK ini dengan Bintulu telah terpilih sebagai tuan rumah untuk kejohanan petanque.

Katanya, kejohanan ini bakal disertai 11 bahagian di Sarawak yang menghantar satu pasukan masing-masing kecuali Bintulu yang menghantar dua pasukan membabitka­n 28 pemain.

Hadir sama pada majlis itu Presiden Persatuan Sukan Boules Bahagian Bintulu Ismawi Bujang, ahli jawatankua­sa MAKSAK Bintulu serta para pemain pasukan MAKSAK Bintulu.

 ?? ?? BERGAYA: Harun (tengah) bersama Ismawi (kanan) dan ahli jawatankua­sa MAKSAK Bintulu menunjukka­n jersi yang akan digunakan pasukan MAKSAK Bintulu.
BERGAYA: Harun (tengah) bersama Ismawi (kanan) dan ahli jawatankua­sa MAKSAK Bintulu menunjukka­n jersi yang akan digunakan pasukan MAKSAK Bintulu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia