Utusan Borneo (Sarawak)

Bowen tamatkan kemarau gol

Sekali gus menyempurn­akan hatrik pertama dalam karier beliau untuk memastikan kemenangan West Ham 4-2 ke atas Brentford

- — AFP

LONDON: Jarrod Bowen menamatkan kemarau golnya dengan hatrik ketika West Ham menewaskan Brentford 4-2 untuk memastikan kemenangan pertama mereka dalam sembilan perlawanan semalam.

Bowen belum menjaringk­an gol Liga Perdana sejak 23 Disember, tetapi penyerang England itu kembali ke landasan yang betul dengan tiga gol yang bergaya di Stadium London.

Pemain berusia 27 tahun itu menjaringk­an dua gol dalam tujuh minit pertama sebelum Neal Maupay membalas satu gol untuk Brentford.

Bowen menyempurn­akan hatrik pertama dalam kariernya sebelum gol luar biasa Emerson untuk skor keempat.

Yoane Wissa mengurangk­an defisit lewat, tetapi pasukan David Moyes meraikan kemenangan pertama mereka sejak menang di Arsenal pada 28 Disember.

Menamatkan kemarau kemenangan terpanjang mereka dalam semua pertanding­an sejak 1997 adalah penting untuk Moyes, yang telah mendapat kritikan daripada peminat yang

kecewa sejak beberapa minggu kebelakang­an ini. Moyes masih belum memutuskan sama ada untuk menerima tawaran kontrak baharu kelab, dengan perjanjian­nya sekarang akan tamat pada penghujung musim ini. Selepas tewas tiga perlawanan liga terakhir mereka, termasuk kekalahan memalukan 0-6 menentang Arsenal, dan tersingkir daripada Piala FA oleh pasukan divisyen kedua Bristol City, pendakian West Ham ke tempat kelapan liga menjadi dorongan yang dialu-alukan untuk jurulatih itu.

Kami perlu mendapatka­n tiga mata. Kami bermain dengan cara yang lebih agresif malam ini.

David Moyes Pengurus West Ham United

“Kami perlu mendapatka­n tiga mata. Kami bermain dengan cara yang lebih agresif malam ini,” kata Moyes.

“Jarrod kembali ke tahap terbaiknya. Dia memulakan musim dengan sangat baik, kemudian mengalami kecederaan. Jika dia terus menjaringk­an gol, dia akan berada dalam skuad England untuk Euro.”

Mengenai masa depannya, Moyes menambah: “Paling penting bagi saya ialah melihat apa yang berlaku sehingga akhir musim. Saya menikmatin­ya di sini.”

Brentford kini telah tewas lima daripada enam perlawanan liga terakhir mereka dan duduk di bawah Everton di tempat ke-16, lima mata di atas zon penyingkir­an.

Ditanya mengenai kedudukan berbahaya Brentford dalam liga, jurulatih Thomas Frank berkata: “Saya sangat jengkel akan prestasi kami jadi itulah satu-satunya tumpuan saya.

“Ia dua langkah ke belakang. Ia musim yang tidak konsisten setakat ini.”

 ?? — Gambar AFP ?? LEDAK: Bowen menjaringk­an gol pada perlawanan Liga Perdana Inggeris di antara West Ham United dan Brentford di Stadium London, kelmarin.
— Gambar AFP LEDAK: Bowen menjaringk­an gol pada perlawanan Liga Perdana Inggeris di antara West Ham United dan Brentford di Stadium London, kelmarin.
 ?? MOYES ??
MOYES

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia