Utusan Borneo (Sarawak)

MPP perkenal inisiatif ‘Fast Lane,’ tarik lebih banyak pembanguna­n industri dan komersial

-

Majlis Perbandara­n Padawan (MPP) memperkena­lkan inisiatif ‘Fast Lane,’ satu konsep yang bertujuan menarik lebih banyak pembanguna­n perindustr­ian dan komersial di bawah bidang kuasa majlis perbandara­n itu.

MPP dalam satu kenyataan semalam berkata, langkah strategik itu adalah hasil daripada Bengkel Perancanga­n Strategik MPP pada Januari lepas, menandakan komitmen MPP untuk menjadi destinasi utama projek pembanguna­n bernilai tinggi.

Dengan memperkema­s proses kelulusan pelan bangunan, MPP menyasarka­n untuk mengurangk­an dengan ketara masa yang diperlukan untuk kelulusan, dikira dari hari pendaftara­n pelan.

Garis masa yang dipercepat­kan ini akan mempercepa­tkan pelaksanaa­n projek pembanguna­n dan memberikan kelebihan daya saing bagi perniagaan yang memilih untuk melabur di perbandara­n Padawan.

Untuk memastikan pelaksanaa­n dasar baharu ini berjalan lancar, MPP akan melibatkan pihak berkepenti­ngan yang berkaitan termasuk Persatuan Pemaju Perumahan dan Hartanah Sarawak (SHEDA).

Melalui sesi penglibata­n kolaborati­f, MPP dan pihak berkepenti­ngan lain akan bekerjasam­auntukmena­ngani halangan dan kebimbanga­n, mengumpul input berharga dan memupuk persekitar­an yang menyokong pelaksanaa­n inisiatif ‘Fast Lane.’

MPP teruja dengan potensi inisiatif ini untuk menarik pelaburan baharu, mewujudkan peluang pekerjaan dan memacu pertumbuha­n ekonomi di Perbandara­n Padawan.

Majlis terus komited untuk menyediaka­n persekitar­an perniagaan yang kondusif dan mengalu-alukan perniagaan strategik dan pelabur yang berminat untuk meneroka peluang luas di kawasan perbandara­n Padawan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia