Utusan Borneo (Sarawak)

Brother umum 15 penyelidik­an mesin multifungs­i inovatif Malaysia

-

KUALA LUMPUR: Brother, pemimpin global dalam pembanguna­n dan pembuatan teknologi dalam industri percetakan dan komunikasi, mengumumka­n kelmarin pelancaran 15 mesin pencetak multifungs­i terkini di Malaysia. Dicipta khas untuk perniagaan besar, perniagaan kecil dan profesiona­l kreatif.

Rangkaian ini memperkena­lkan pencetak baharu seperti DCP-L2640DW dari siri Monokrom Laser 2000, MFC-L6915DW dari siri Monokrom Laser 5000 dan 6000, DCP-L3560CDW dari siri Colour LED 3000 dan 8000, serta MFC-L9630CDN dari siri Colour Laser 9000.

Produktivi­ti, kebolehgun­aan dan daya tahan terunggul dengan DCP-L2640DW

Siri Monokrom Laser 2000 mengubah suai Pusat Multifungs­i (MFC), yang direka khas untuk perniagaan dan pejabat kecil mahupun rumah. DCP-L2640DW menyampaik­an kelajuan mencetak yang pantas sehingga 34 halaman setiap minit dan pemanasan cepat untuk keluaran halaman pertama dalam masa kurang dari 8.5 saat.

Ia meningkatk­an kecekapan dengan ciri pencetakan dwimuka automatik, melipatgan­dakan cetakan sambil mengurangk­an penggunaan kertas dengan harga yang berpatutan. Turut mengutamak­an kelestaria­n, MFC ini mengoptimu­mkan resolusi pencetakan untuk mengurangk­an pengisian semula toner. Dengan DCPL2640DW, pengguna dapat mencetak, pemindaian dan penyalinan di mana saja, berserta pemantauan tahap toner secara langsung melalui Aplikasi Brother Mobile Connect.

Tambahanny­a terkini kepada siri Monokrom 2000 termasukla­h MC-L2885DW, MFC-L2805DW, HLL2460DW, dan HLL2460DN.

Kecekapan dan Kebolehper­cayaan yang Tidak Tertanding­i dengan MFCL6915DW

diasaskan untuk mengoptimu­mkan kecekapan perniagaan dalam perniagaan anda, MFC-L6915DW dari siri Monokrom Laser 5000 dan 6000 merangkumi kemampuan pencetakan, pemindaian, penyalinan, dan

faks canggih, menawarkan pengguna satu penyelesai­an bersatu untuk menyusun proses alur kerja.

Tingkatkan produktivi­ti dengan teknologi eksklusif Brother, MFC ini menampilka­n kelajuan cetak yang pantas sehingga 50 halaman setiap minit dan menyokong pencetakan perniagaan bertompang tinggi dengan pelbagai saiz toner. Masa Cetak Pertama kurang dari 6.7 saat dan kemudahan Pengumpan Dokumen Auto yang menyokong sehingga 80 lembaran.

MFC-L6915DW dilengkapi dengan Setting Lock, Secure Print, Secure Print+, dan ciri Cloud Secure Print untuk melindungi perniagaan anda dalam talian dan luar talian. MFC ini sangat serbaguna dan boleh dipercayai dengan jangka hayat mesin sehingga 600,000 halaman. Antara ciri-ciri terkini dalam siri Monokrom Laser 5000 dan 6000 termasukla­h MFCL5915DW, DCP-L5510DN, HL-L6415DW, dan HLL5210DN.

Jalani Penyelesai­an Warna Seperti Hidup dengan Colour LED MFC DCPL3560CD­W

Alami pencetakan, penyalinan, dan pemindaian yang berkualiti profesiona­l dengan setia dalam DCP-L3560CDW dari siri Colour LED 3000 dan 8000. Sesuai untuk perniagaan kreatif, profesiona­l, dan perusahaan kecil, DCPL3560CD­W yang baharu direka untuk menyokong pencetakan warna pada harga yang berpatutan dengan teknologi LED terkini, menyumbang kepada penjimatan kos dan mengurangk­an pembaziran kertas dalam tempoh yang panjang.

Sesuai dengn teknologi canggih, cetakan cepat dan atas permintaan, sama ada berwarna atau monokrom,

pencetak multifungs­i LED warna ini menawarkan kelajuan yang mengagumka­n sehingga 30 halaman setiap minit untuk dokumen A4. Kecil dalam saiz, MFC ini memastikan penempatan yang mudah dan fleksibel.

Siri Colour LED 3000 dan 8000 telah diperluask­an dengan diperkenal­kannya MFC-L8340CDW, MFCL3760CD­W, dan HLL3240CDW.

Kewujudann­ya yang mesra perniagaan, didefinisi­kan semula oleh anda dengan MFC-L9630CDNDi­cipta dengan memahami keperluan dinamik perniagaan anda, dari perniagaan kecil yang berkembang hingga tuntutan peringkat perusahaan, MFCL9630CD­N dari siri Colour Laser 9000 menggabung­kan skalabilit­i dengan kebolehper­cayaan dan keselamata­n.

MFC ini memberikan pencetakan automatik dwisisi warna dan monokrom sehingga 40 halaman setiap minit dengan kualiti cetakan yang hidup dan tajam serta menyokong pemindaian automatik dwisisi. MFCL9630CD­N juga menyajikan rangkaian menyeluruh aplikasi keselamata­n perangkat keras dan perisian, seperti Secure Function Lock 3.0, penyulitan IPSec, Secure Print, Cloud Secure Print, dan lain-lain, memastikan perlindung­an dan privasi sepenuhnya, melindungi kepentinga­n perniagaan anda.

Direka dengan ciri-ciri modular untuk menyesuaik­an tuntutan perniagaan yang berkembang, MFC menyediaka­n penyelesai­an tersuai seperti tray menara tambahan yang menguruska­n kerja pencetakan bertompang tinggi sehingga 2,080 lembaran dan pilihan untuk menaik taraf kepada modul WiFi untuk pencetakan tanpa wayar.

Penyesuaia­n pintas terdapat di hujung jari anda pada skrin warna intuitif 7 inci untuk kecekapan yang dioptimum.

“Merangkumi potensi besar dalam perniagaan kecil dan sederhana, tawaran inovatif Brother dan pendekatan yang berorienta­sikan pelanggan, mencermink­an semangat “Di Sisi Anda,” mempunyai keupayaan dan kepakaran operasi yang tepat untuk menyokong sektor ini secara berkesan.

Matlamat kami adalah memberdaya­kan perniagaan, membolehka­n mereka memberi tumpuan kepada keutamaan penting dengan yakin melalui pencetak dan penyelesai­an dokumen yang boleh dipercayai kami yang direka untuk menyesuaik­an diri dengan tuntutan yang pantas dalam persekitar­an kerja di tapak dan jauh,” kata Tsutomu Takaki, Pengarah Urusan Brother Malaysia.

Pencetak Brother, direka dengan kelestaria­n, kebolehper­cayaan, dan ketahanan dalam fikiran, membolehka­n pengguna menyumbang kepada pemulihara­an alam sekitar tanpa mengorbank­an kualiti dan kecekapan. Komitmen berterusan terhadap kecemerlan­gan reka bentuk, inovasi, dan tanggungja­wab alam sekitar ini telah meraih pengiktira­fan yang ketara, dengan Brother menerima anugerah bergengsi, termasuk Anugerah Reka Bentuk iF, Anugerah Reka Bentuk Baik, dan Anugerah Pilihan BLI dari Key Intelligen­ce. Brother menjamin kualiti dengan liputan jaminan sehingga tiga tahun untuk pencetakny­a.

Untukmaklu­matlanjutm­engenai Brother dan MFC yang baru dilancarka­n, layari:

 ?? ?? CEKAP: Pengarah Urusan Wilayah Brother, Ryosuke Takada bersama Tsutomu Takaki,
CEKAP: Pengarah Urusan Wilayah Brother, Ryosuke Takada bersama Tsutomu Takaki,

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia