Utusan Borneo (Sarawak)

Postecoglo­u mahu pemainnya jauhi media sosial

-

Pengurus Tottenham, Ange Postecoglo­u menyuruh pemainnya untuk mengambil pendekatan ‘matang’ ke ‘halaman penjara’ media sosial selepas minggu yang janggal untuk Ryan Sessegnon.

Pemain pertahanan kanan Spurs, Sessegnon menjalani pembedahan pada hamstring kanannya pada hari Isnin, sebelum ini menjalani pembedahan pada hamstring kirinya, dan mengeluark­an amaran di media sosialnya meminta orang ramai “berhatihat­i dengan apa yang anda katakan dalam talian”.

Sessegnon yang berusia 23 tahun melihat kerjayanya terjejas akibat kecederaan, mendorongn­ya membuat catatan kesat di Instagram dan Twitter mengenai masalah kecergasan­nya.

Postecoglo­u, bercakap menjelang perlawanan Liga Perdana Sabtu ini di laman sendiri menentang saingan London, Crystal Palace, berkata: “Saya rasa perkara mudah untuk dikatakan ialah, ‘jauhi dari media sosial,’ dan itu mudah untuk saya katakan.

“Saya boleh berbuat demikian tetapi saya rasa untuk golongan muda ia merupakan kenderaan untuk mereka atau platform untuk mereka bersuara, saya agak faham.”

Jurulatih Australia itu menambah: “Mereka juga perlu cukup matang untuk juga tahu bahawa kadangkada­ng media sosial seperti berjalan ke halaman penjara dan mengatakan kamu tidak bersalah.

“Kamu tidak akan mendapat banyak simpati. Kebanyakan­nya akan pulang kepada diri sendiri.

“Jika kamu bersedia untuk itu, maka baguslah, tetapi jika kamu pergi ke media sosial untuk cuba berasa baik, saya rasa, saya tidak berapa setuju, tetapi jarang-jarang kamu berasa baik tentang diri sendiri selepas itu.”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia