Utusan Borneo (Sarawak)

Pasukan Sarawak muncul juara bola sepak MSKPPM

Tamatkan kemarau 49 tahun selepas tewaskan Perak 4-0 pada perlawanan akhir Jumaat lalu

- Oleh Clare Cinderella Jurucakap Pasukan PSKPP Sarawak Nazri Datuk Ahmad Lai,” katanya. ialah Pengarah JPNS Datu Dr Azhar Ahmad.

Pada perlawanan pusingan kedua, kita berjaya membenamka­n pasukan Melaka dengan 4-0 sekali gus melayakkan kita ke pusingan suku akhir dan bertembung dengan Kelantan.

MIRI: Pasukan Sarawak muncul juara pertanding­an bola sepak peringkat kebangsaan Pesta Majlis Sukan dan Kebudayaan Perkhidmat­an Pendidikan Malaysia (MSKPPM) Ke49 kategori senior buat pertama kalinya selepas penantian selama 49 tahun.

Kejohanan itu yang berlangsun­g pada petang Jumaat lalu di Stadium Mini SMK Datu Peter Mojintin, Donggongon, Sabah, menyaksika­n pasukan Sarawak membenam pasukan Perak dengan 4-0.

Jurucakap Pasukan PSKPP Sarawak Mohd Azra Ayub yang juga penolong pengurus pasukan memberitah­u, Sarawak berjaya melangkah ke pusingan akhir selepas mengalahka­n Sabah pada perlawanan pertama dengan 1-0.

“Pada perlawanan pusingan kedua, kita berjaya membenamka­n pasukan Melaka dengan 4-0 sekali gus melayakkan kita ke pusingan

Mohd Azra Ayub

suku akhir dan bertembung dengan Kelantan.

“Sarawak berjaya mengalahka­n Kelantan dengan 20 sekali gus memastikan kubu pertahanan kita kekal kebal sehinggala­h ke perlawanan separuh akhir,” katanya.

Pada perlawanan separuh, Sarawak dan Johor terikat sama hingga membawa kepada sepakan penalti dengan Sarawak mengalahka­n Johor 4-3.

Perlawanan akhir menyaksika­n kubu pasukan Sarawak kekal kebal tanpa berjaya dibolosi lawan yang menyaksika­n kemenangan 4-0 menentang Perak.

Menurut Mohd Azra, perlawanan peringkat kumpulan telah bermula sejak 27 Februari lalu.

“Sehubungan itu juga kita mahu merakamkan setinggiti­nggi penghargaa­n kepada Jabatan Pendidikan Negeri Sarawak (JPNS) khususnya pegawai-pegawai di Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) seluruh Sarawak yang terlibat pada MSKPPM siri 49.

“Tidak ketinggala­n juga Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Sarawak (FAS) Abang Suhordie Abang Zaini, Naib Presiden FAS Khairulddi­n Qalam Daud, Presiden Bolasepak Bahagian Miri (Miri FA) Mohd Saif Jubaidi dan Timbalanny­a

Turut hadir menyaksika­n perlawanan akhir serta memberikan

kata-kata semangat kepada pasukan Sarawak

 ?? ?? TERBAIK: Pasukan Sarawak meraikan kejayaan mereka selepas menamatkan kemarau kejuaraan selama 49 tahun apabila muncul juara MSKPPM Ke-49, kategori senior.
TERBAIK: Pasukan Sarawak meraikan kejayaan mereka selepas menamatkan kemarau kejuaraan selama 49 tahun apabila muncul juara MSKPPM Ke-49, kategori senior.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia