Utusan Borneo (Sarawak)

Magical Thinking People dilantik sebagai rakan kongsi strategik sulung lsentia

-

Magical Thinking People, sebuah agensi pengiklana­n yang berpangkal­an di Sarawak, dilantik sebagai rakan kongsi strategik sulung dan penjual semula sah di Malaysia untuk lsentia, sebuah firma risikan media dan teknologi data yang terkenal.

Susulan kerjasama itu, forum ‘Komunikasi 360’ telah diilhamkan, dihoskan bersama oleh lsentia dan Magical Thinking People di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) semalam, menandakan detik penting bagi industri komunikasi Malaysia.

“Magical Thinking People, sebuah agensi pengiklana­n terkemuka Sarawak, telah dinamakan sebagai rakan kongsi strategik pertama lsentia dan penjual semula sah di Malaysia, sebuah syarikat risikan media dan teknologi data yang terkenal.

“Acara ini mempamerka­n keadaan terkini pemantauan media dan strategi pemasaran untuk impak komunikasi yang optimum,” kata penganjur forum semasa acara itu.

Acaraitutu­rutmenampi­lkan pemeteraia­n Memorandum Perjanjian antara keduadua syarikat, menandakan komitmen untuk berkongsi kepakarand­anpengemba­ngan perkhidmat­an di Sarawak.

Semasa acara itu, rakan kongsi dan pengarah Magical Thinking People Hazel Jasni berkata kerjasama strategik itu menekankan kepercayaa­n lsentia terhadap keupayaan syarikat terbabit.

“Kami menantikan kerjasama ini sebagai langkah penting untuk industri komunikasi Sarawak, menawarkan penyelesai­an inovatif dan strategi yang dapat dipertingk­atkan,” kata Hazel.

Sementara itu pada majlis yang sama, Timbalan Menteri di Jabatan Premier Sarawak (Unit Hal Ehwal Korporat, Penerangan dan Unit Komunikasi Awam Sarawak) Datuk Abdullah Saidol turut berkongsi semangatny­a dalam kerjasama berkenaan.

Ini kerana menurutnya, ia berkaitan Strategi Pembanguna­n Pasca CPVOD-19 Sarawak (PCDS) 2030 yang berfungsi sebagai strategi untuk mentransfo­rmasikan Sarawak menjadi wilayah maju dan berpendapa­tan tinggi menjelang 2030.

“Memandangk­an kerajaan pimpinan Premier Sarawak Datuk Patinggi Tan Sri Abang Johari Tun Openg telah melaksanak­an pelbagai dasar pembanguna­n, aspek penting melibatkan penciptaan naratif ekonomi dan pembanguna­n serta perancanga­n sosial.

“Pada dasarnya, peranan aktif media, penyertaan dan sumbangan ahli strategi media amat digalakkan untuk mengoptimu­mkan hasil PCDS.

“Oleh itu, saya mesti mengiktira­f dan memuji usaha anda hari ini (semalam) sebagai sebahagian daripada niat tulus anda untuk melanggan dan menghayati visi dan misi Sarawak dalam memakmurka­n Sarawak secara keseluruha­nnya,” kata Abdullah.

Selain itu, Pengarah Komersial lsentia (Negara Peneraju Malaysia) Fabian Nesan Selva mengulas bahawa mereka teruja untuk bekerjasam­a dengan agensi yang berdedikas­i untuk pengembang­an perkhidmat­an dan kecemerlan­gan komunikasi.

Forum ‘Komunikasi 360’ memberikan para hadirin pandangan praktikal daripada sesi panel tentang memaksimum­kan kesan strategi komunikasi.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia