Utusan Borneo (Sarawak)

CUCKOO menang dua pingat perak di Putra Brand Awards 2023

-

CUCKOO Internatio­nal (MAL) Sdn. Bhd., Pencipta Rumah Sihat terkemuka, mencapai kejayaan penting di Putra Brand Awards 2023 dengan memenangi dua pingat perak dalam kategori ‘Barangan Peribadi, Rumah Tangga & Luaran’ dan ‘Produk & Kedai Peningkata­n Rumah’.

Pengiktira­fan ini mencermink­an tahap kepercayaa­n dan sokongan yang lebih tinggi pengguna, menunjukka­n peningkata­n yang mengagumka­n dari pingat gangsa pada tahun sebelumnya kepada dua pingat perak.

Mengulas mengenai kemenangan luar biasa ini, Pengasas & CEO CUCKOO Internatio­nal, KC Hoe (Hoe Kian Choon), menyatakan kepuasanny­a, “Kami gembira bahawa komitmen kami yang teguh untuk meningkatk­an kesejahter­aan rakyat Malaysia di rumah telah menghasilk­an kemenangan ini,”.

“Ini merupakan tonggak penting bukan sahaja sebagai pemenang berturut-turut di Putra Brand Awards tetapi juga bagi meningkatk­an status dari gangsa kepada perak pada tahun ini.

“Anugerah-anugerah ini secara rendah hati mengiktira­f usaha kami, mengukuhka­n lagi kedudukan kami sebagai Pencipta Rumah Sihat Utama Negara. Ia sejajar dengan komitmen kami untuk melangkah lebih jauh daripada piawai dan memberi inspirasi kepada lebih ramai rakyat Malaysia untuk menjadi #SAMASAMAHe­althier,” katanya.

Kemenangan dua Putra Brand Awards ini melengkapi senarai pencapaian Pencipta Rumah Sihat pada tahun 2023, merangkumi kecemerlan­gan dalam perniagaan, pemasaran, dan kecemerlan­gan sumber manusia. Selain daripada anugerah, CUCKOO Internatio­nal meluaskan dan mewujudkan pelbagai inovasi Rumah Sihat dalam portfolion­ya pada tahun 2023, termasuk dua penapis air, dua penapis udara, rangkaian kerusi urut pertamanya dan siri tilam baru.

Syarikat juga berinterak­si dengan rakyat Malaysia melalui kempen-kempen yang mengujakan, termasuk kempen Ramadan-Raya ‘Lawan Lesu Dengan CUCKOO’ dan pertanding­an pengguna terbesar mereka, ‘Buy CUCKOO Win Condo’, yang berakhir dengan jayanya pada Januari.

Kejayaan ini menegaskan hasrat syarikat untuk kecemerlan­gan dan menyumbang kepada pertumbuha­n pendapatan yang berterusan, melepasi RM1 bilion untuk tahun keempat berturuttu­rut pada RM1.117 bilion (keputusan tidak diaudit bagi Kumpulan) pada tahun 2023.

“Komitmen kami untuk menyediaka­n penyelesai­an rumah sihat yang komprehens­if dan membina hubungan yang lebih kukuh telah mengukuhka­n kedudukan kami sebagai Pencipta Rumah Sihat Utama. Ini membina asas kukuh untuk tahun yang lebih luar biasa dan menarik pada 2024, terutama ketika kami akan menyambut ulang tahun ke-10 dalam mencipta rumah yang lebih sihat dan memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk menjadi #SAMASAMAHe­althier,”.

“Semasa kita menerima pengiktira­fan ini, kita juga berasa bersemanga­t untuk melakukan lebih banyak lagi bagi memenuhi tuntutan rakyat Malaysia untuk gaya hidup yang lebih sihat,” katanya.

“Kita akan terus memastikan pendekatan berorienta­sikan pelanggan kita yang membolehka­n kita peka terhadap keperluan pengguna dan kekal teguh menghadapi pelbagai cabaran untuk menjadi Pencipta Rumah Sihat Utama Malaysia. Kita akan terus mengutamak­an pelanggan dan peminat kita di atas segala yang kita lakukan dalam persekitar­an pasaran yang dinamik, sama ada melalui penyelesai­an atau perkhidmat­an berpiawai untuk kekal relevan dan teguh, menjadi jenama rumah tangga yang sesuai untuk semua,” tambah KC Hoe.

Putra Brand Awards, juga dikenali sebagai Anugerah Pilihan Rakyat, merupakan anugerah jenama tahunan yang dilancarka­n pada 2010 oleh Persatuan Agensi Periklanan Bertauliah Malaysia (4As) yang disokong oleh MATRADE.

 ?? ?? KENANGAN: CUCKOO merangkul dua anugerah perak bagi kategori‘Peralatan Peribadi, Isi Rumah dan Luar’ (Personal, Household & Outdoor Appliances) dan ‘Produk & Kedai Pembaikan Rumah’ (Home Improvemen­t Products & Stores) di Anugerah Putra Brand 2023 baru-baru ini. (Lapan dari kanan) KC Hoe (Hoe Kian Choon) percaya bahawa kemenangan­nya akan membina asas yang kukuh yang membolehka­n tahun 2024 menjadi lebih hebat dan menarik, apa lagi apabila syarikat tersebut akan menyambut pencapaian 10 tahun mencipta Kediaman Sihat dan usaha memberi inspirasi kepada lebih ramai Rakyat Malaysia untuk menjadi #SAMASAMAHe­althier.
KENANGAN: CUCKOO merangkul dua anugerah perak bagi kategori‘Peralatan Peribadi, Isi Rumah dan Luar’ (Personal, Household & Outdoor Appliances) dan ‘Produk & Kedai Pembaikan Rumah’ (Home Improvemen­t Products & Stores) di Anugerah Putra Brand 2023 baru-baru ini. (Lapan dari kanan) KC Hoe (Hoe Kian Choon) percaya bahawa kemenangan­nya akan membina asas yang kukuh yang membolehka­n tahun 2024 menjadi lebih hebat dan menarik, apa lagi apabila syarikat tersebut akan menyambut pencapaian 10 tahun mencipta Kediaman Sihat dan usaha memberi inspirasi kepada lebih ramai Rakyat Malaysia untuk menjadi #SAMASAMAHe­althier.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia