Utusan Borneo (Sarawak)

Liverpool harus lantik Gerrard jadi pengurus kelab

-

LONDON: Bekas pengurus liga perdana, Harry Redknapp berpendapa­t bahawa Liverpool harus melantik Steven Gerrard sebagai pengganti Jurgen Klopp selepas “besar kemungkina­n” Xabi Alonso akan pergi ke Bayern Munich.

The Reds sedang mencari pengurus baharu selepas Klopp mengumumka­n bahawa dia akan melepaskan jawatannya di Anfield pada penghujung musim ini.

Xabi Alonso telah menjadi pilihan awal untuk jawatan itu namun laporan menegaskan bahawa Liverpool hanya akan membuat keputusan mengenai pengurus baharu sehingga mereka melantik pengarah sukan.

Julian Nagelsmann, Ruben Amorim, Roberto De Zerbi dan nama lain juga telah dikaitkan tetapi Alonso masih merupakan sasaran utama.

Walau bagaimanap­un, beberapa laporan dalam beberapa hari lepas telah mendakwa bahawa Bayern Munich kini menjadi destinasi pilihan jurulatih Bayer Leverkusen itu pada musim panas.

Redknapp menganggap Liverpool harus meneruskan dan melantik bekas pemain tengah kelab, Gerrard sebagai pengganti.

Bekas pengurus West Ham dan Tottenham, Redknapp memberitah­u berita BetVictor: Saya akan mencalonka­n seseorang dan orang akan berfikir bahawa saya tidak masuk akal, tetapi saya akan memberikan jawatan itu kepada Steven Gerrard.

“Saya tahu orang akan mengatakan bahawa dia gagal di Aston Villa dan ia tidak begitu hebat di sana, tetapi dia seorang pemain Liverpool dan merupakan pemain yang luar biasa untuk mereka. Dia mempunyai semangat untuk permainan ini dan saya pernah mendengar dia bercakap ketika dia di Rangers dan sentiasa bermotivas­i untuk ke tempat teratas. Saya mahu melihat dia menguruska­n Liverpool.

“Xabi Alonso juga pilihan yang baik tetapi besar kemungkina­n dia akan pergi ke Bayern Munich – mereka juga sebuah kelab besar yang berjaya membawa Harry Kane untuk meninggalk­an Liga Perdana musim panas lalu.

“Saya tahu saya mungkin bukan dalam majoriti apabila saya katakan Steven Gerrard sepatutnya mengambil alih, tetapi saya masih percaya kepadanya.

“Anda memerlukan pemain yang betul untuk menjadi pengurus yang bagus. Lihatlah Unai Emery di Aston Villa – dia pergi ke Arsenal dan tidak bagus tetapi telah pergi ke Villa dan melakukan kerja yang hebat.”

 ?? ?? GERRARD
GERRARD

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia