Utusan Borneo (Sarawak)

Ahmad Mukhlis, Nur Syakura johan qari, qariah Tilawah Al-Quran Sarawak

-

Ahmad Mukhlis Yahya dan Nur Syakura Mohamad Musa dinobatkan sebagai qari dan qariah Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Negeri Sarawak Kali Ke-63 yang berakhir malam kelmarin.

Majlis penyampaia­n hadiah pada jam 8 malam itu disempurna­kan Yang di-Pertua Negeri Tun Pehin Sri Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar di Dewan Suarah Limbang di sini.

Turut hadir ialah isteri beliau Toh Puan Fauziah Mohamad Sanusi.

Selaku johan qari dan qariah, mereka masing-masing membawa pulang wang tunai RM10,000, pakej umrah, piala pusingan dan iringan serta sijil.

Bagi qari kategori juzuk 1-10, johan dimenangi Mohd Sharul Hakimi Mohamad dari Kuchingman­akalajohan­qariah kategori itu dimenangi Nur Husna Norzaidi (Kuching).

Dalam pada itu, bagi kategori juzuk 1-20 pula dimenangi oleh Muhammad Nadjat Arsyad Madzalan Abdul Rahman dan Nurul Izzah Mukhali manakala kategori juzuk 1-30 pula diungguli Muhammad Arif Muadzam.

Johan hafazan al-Quran kategori 1-30 juzuk membawa pulang wang tunai RM5,000, johan kategori 1-20 juzuk dengan RM4,000 dan johan kategori 1-10 sebanyak RM3,000.

Hadir sama ialah Timbalan Premier Sarawak Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan, Timbalan Menteri Utiliti dan Telekomuni­kasi Datuk Dr Abdul Rahman Junaidi, Timbalan Menteri Pengangkut­an Malaysia Datuk Hasbi Habibollah, Timbalan Menteri Industri Makanan, Komoditi dan Pembanguna­n Wilayah Datuk Dr Abdul Rahman Ismail, Imam Besar Sarawak Dato Mustapha Kamal Ahmad Fauzi yang bertindak sebagai Pengerusi Jemaah Hakim majlis itu dan kenamaan lain.

Seramai 45 peserta dari seluruh Sarawak mengambil bahagian pada acara tahun ini yang berlangsun­g di Dewan Suarah Limbang sejak Rabu lalu.

 ?? ?? MEMBANGGAK­AN: Awang Tengah (empat kiri) menyampaik­an hadiah johan qari juzuk 1-20 kepada Muhammad Najdat, disaksikan tetamu kenamaan lain kelmarin.
MEMBANGGAK­AN: Awang Tengah (empat kiri) menyampaik­an hadiah johan qari juzuk 1-20 kepada Muhammad Najdat, disaksikan tetamu kenamaan lain kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia