Utusan Borneo (Sarawak)

MR D.I.Y. ajak rakyat Malaysia ‘Raya Sama-Sama’ Alif Satar

- KUALA LUMPUR:

Kumpulan MR D.I.Y. [M] Berhad [MR D.I.Y.], kedai keperluan rumah kegemaran Malaysia, bersedia untuk meningkatk­an pengalaman Ramadan dan Hari Raya dengan kerjasama menarik bersama penyanyi, pelakon, dan hos TV terkenal Malaysia, Alif Satar.

Perniagaan ini telah mengumumka­n senarai menarik untuk musim perayaan yang akan datang, berpusat pada tema ‘Raya Sama-sama.’

Kerjasama ini melibatkan Alif menyertai MR D.I.Y. dalam acara ‘Meet & Greet’ bersama peminat pada 21 Mac, diikuti dengan acara Buka Puasa bersama peminat terpilih pada hari yang sama. Alif juga akan turut serta dalam inisiatif Tanggungja­wab Sosial Korporat (CSR) perniagaan tersebut.

Pada masa sama, kedai MR D.I.Y. di seluruh negara akan mempamerka­n lebih daripada 100 keperluan rumah Hari Raya, termasuk pelita raya, hiasan bergantung, lampu LED, alas meja, langsir, hadiah perayaan, beg belibelah, sampul hijau, pinggan mangkuk, dan banyak lagi. Pelanggan boleh menikmati diskaun sehingga 30 peratus untuk item hiasan rumah, bekalan pembersiha­n serta pelbagai snek dan minuman.

“Inisiatif ‘Raya SamaSama’

kami mencermink­an hakikat sejati Malaysia iaitu perpaduan dan kesatuan. Ia adalah tentang memberikan pendorong kepada rakyat Malaysia untuk bersatu dalam merayakan bersama keluarga dan sahabat, serta mewujudkan kenangan yang berkekalan untuk semua.

“Dengan menawarkan pelbagai item rumah pada nilai yang luar biasa, MR D.I.Y. bertujuan untuk memastikan perayaan tanpa rasa risau, meringanka­n beban dompet bagi semua rakyat Malaysia,” kata Ketua Pemasaran Kumpulan MR D.I.Y. Alex Goh.

Mengenai kerjasama dengan Alif Satar, Goh menambah: “Alif Satar mencermink­an nilai-nilai kesatuan dan harmoni yang merupakan sebahagian daripada jenama MR D.I.Y. Populariti­nya dan hubungan yang tulus dengan penonton Malaysia adalah sebab mengapa kami memilihnya. Terima kasih, Alif Satar, kerana bekerjasam­a dengan kami untuk menjadikan Ramadan dan Hari Raya ini lebih bermakna dan menyeronok­kan untuk semua.”

Untuk berpeluang menyertai acara Buka Puasa bersama Alif Satar, peminat perlu menyertai pertanding­an foto kreatif dengan:

1. Mengambil gambar dengan visual Alif Satar di manamana kedai MR D.I.Y.

2. Memuat naik foto tersebut di feed media sosial mereka dengan hashtag #MRDIYRayax­AlifSatar.

3. Menyertaka­n tag kepada orang yang ingin mereka ajak ke acara Buka Puasa bersama Alif Satar dan tag MR D.I.Y. (@MRDIY).

Foto yang paling kreatif akan dipilih sebagai pemenang bertuah.

MR D.I.Y. akan segera menayangka­n filem pendek web Hari Raya Aidilfitri mereka yang bertajuk “Raya Sama-Sama Melangkah,” boleh ditonton di seluruh saluran media sosial mereka. Selain itu, pelanggan yang membelanja­kan sekurangku­rangnya RM40 di MR. D.I.Y., RM50 di MR. TOY, atau RM30 di kedai MR. DOLLAR di seluruh negara akan menerima empat sampul duit raya percuma, selagi stok masih ada.

Inisiatif ‘Raya Sama-sama’ MR D.I.Y. berlangsun­g di kedai MR. D.I.Y. terpilih di seluruh negara. Untuk senarai penuh tawaran Hari Raya Aidilfitri dan butiran promosi, lawati: https://www.mrdiy. com/promotion/mrdiy-rayasama-sama-2024. Untuk maklumat lanjut mengenai MR D.I.Y., lawati laman web mrdiy.com, platform edagang mrdiy.com.my, atau ikuti mereka di Facebook dan Instagram.

 ?? ?? PASTI MERIAH: MR D.I.Y. menjemput rakyat Malaysia untuk merayakan ‘Raya Sama-Sama’ musim perayaan ini bersama selebriti, Alif Satar.
PASTI MERIAH: MR D.I.Y. menjemput rakyat Malaysia untuk merayakan ‘Raya Sama-Sama’ musim perayaan ini bersama selebriti, Alif Satar.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia