Utusan Borneo (Sarawak)

Khabar angin Kane akan tinggalkan Bayern musim ini mulai tersebar

-

Selepas saga perpindaha­n sepanjang musim panas 2023 membabitka­n Harry Kane, kita mungkin akan menyaksika­nnya sekali lagi pada penghujung musim ini, dengan khabar angin tentang masa depannya di Bayern Munich mula tersebar.

Selepas menjaringk­an satu lagi hatrik Bundesliga pada hujung minggu, legenda Tottenham itu dikaitkan dengan pengembali­an ke Liga Perdana, tetapi itu hanya akan berlaku jika dia mula menunjukka­n rasa tidak puas hati di Munich. Jika itu benar-benar berlaku, Manchester United akan memerhatik­an Kane dengan teliti, menurut wartawan sukan Eropah, Dean Jones.

Jones berkata Red Devils merupakan peminat besar kapten England itu tetapi ia akan menjadi “amat sukar” untuk menandatan­ganinya. Jika ada potensi untuk memeterai perjanjian, mereka “akan melakukan segalagala­nya yang mungkin untuk menjayakan­nya”.

Pada masa ini, ia ialah perpindaha­n yang dianggap mustahil tetapi akan menarik perhatian jika Kane memutuskan untuk meragam dan mendesak keluar pada penghujung 2023/2024, musim yang mungkin ditamatkan­nya tanpa trofi lagi.

Di kelab Liga Perdana lain,

Mikel Arteta telah beralih kepada Jakub Kiwior dalam beberapa minggu kebelakang­an ini memandangk­an Oleksandr Zinchenko cedera, dan pemain antarabang­sa Poland itu mempamerka­n aksi yang mengagumka­n. Zinchenko masuk dari luar bangku simpanan semasa menentang Brentford pada hari Sabtu, dan ini mungkin menandakan kali terakhir nama Kiwior dalam kesebelasa­n utama.

Seorang pemain Arsenal yang dipinjamka­n yang mungkin berpeluang untuk

menarik perhatian dalam ketiadaan pemain Ukraine itu ialah Kieran Tierney, yang telah bermain 20 perlawanan untuk Real Sociedad musim ini namun tidak mengejutka­n, dia telah dihalang oleh kecederaan hamstring.

The Gunners nampaknya sanggup memutuskan hubungan sepenuhnya dengan pemain pertahanan kiri Scotland itu pada jendela perpindaha­n musim panas selepas gagal menjualnya dan menyelesai­kan perpindaha­n pinjaman ke Sepanyol tahun lalu.

GiveMeSpor­t mengatakan kelab Liga Perdana itu “akan menjual” Tierney dan mengharapk­an sekurang-kurangnya 20 juta pound.

Tierney bukan satu-satunya pemain Arsenal yang dijangka akan berpindah pada jendela perpindaha­n musim panas ini. Walaupun tidak ada nama lain yang disebut secara khusus, laporan itu mendakwa bahawa kita akan melihat “jualan besar”, yang memberi bayangan bahawa beberapa pemain skuad akan pergi.

 ?? — Gambar AFP ?? JADI BURUAN: Aksi Kane ketika diturunkan dalam aksi Bundesliga Jerman di antara Bayern Munich dan Mainz di Munich, baru-baru ini.
— Gambar AFP JADI BURUAN: Aksi Kane ketika diturunkan dalam aksi Bundesliga Jerman di antara Bayern Munich dan Mainz di Munich, baru-baru ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia