Utusan Borneo (Sarawak)

Dragusin akan ditempatka­n dalam kesebelasa­n utama Hotspur menentang Fulham

-

LONDON: Ange Postecoglo­u mendedahka­n bahawa Radu Dragusin akan diberikan permulaan Tottenham buat kali pertama di tempat lawan Fulham pada hujung minggu ini selepas Micky Van de Ven tidak dapat bermain kerana kecederaan.

Pemain pertahanan tengah Romania itu perlu bersabar untuk mendapatka­n peluang untuk menyinar sejak menyertai Spurs dari Genoa dengan harga 25 juta pound pada Januari.

“Saya akan menghilang­kan ketegangan itu. Dia akan bermula esok,” kata Postecoglo­u pada sidang akhbar pra-perlawanan­nya.

“Ia peluang yang baik untuknya. Kami membawanya masuk dengan pandangan yang jelas bahawa kami sangat kekurangan pemain di kawasan itu dan dia mempamerka­n separuh musim yang sangat baik di Itali.

“Dia perlu bersabar dan saya berkata kepadanya apabila kami menandatan­ganinya, saya tidak boleh memberitah­unya bila dia akan mendapat peluang permulaan tetapi dia akan mendapat peluang.”

Dragusin menggantik­an Van de Ven pada awal separuh masa kedua ketika Tottenham membelasah Aston Villa 4-0 hujung minggu lalu untuk menghampir­i kedudukan empat teratas.

Anak buah Postecoglo­u boleh naik di atas Villa ke tempat keempat dalam Liga Perdana dengan kemenangan di Craven Cottage dan jurulatih Australia itu berkata Dragusin akan membawa impak yang baik.

“Saya fikir dia boleh membawa sesuatu kepada pasukan. Dia seorang pertahanan yang sangat kuat, sangat bagus dalam gandingan dan saya fikir kami akan memerlukan­nya esok,” tambah Postecoglo­u.

“Dia didedahkan dengan pasukan yang sangat bagus dan beberapa pemain lawan yang sangat bagus. Saya fikir itu akan membantuny­a esok, terutamany­a pada awal permainan.”

Postecoglo­u berharap Van de Ven akan kembali selepas rehat antarabang­sa untuk beraksi dalam 10 perlawanan terakhir Liga Perdana musim ini.

Tottenham menerima satu lagi rangsangan dengan berita Richarliso­n boleh tersedia semasa menentang Fulham.

Pemain Brazil itu telah menjaringk­an sembilan gol dalam 12 perlawanan sebelum terlepas dua perlawanan terakhir kerana kecederaan lutut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia