Utusan Borneo (Sarawak)

Man Utd bersedia untuk bawa masuk Gomes bagi menggantik­an Casemiro

-

Kelab Manchester United sudah bersedia untuk mendapatka­n pemain tengah kelab Wolverhamp­ton Wandereres (Wolves), Joao Gomes jika mereka menjual Casemiro pada musim panas ini, menurut satu laporan.

Casemiro mengharung­i masa yang sukar di Old Trafford sejak tiba dengan yuran perpindaha­n bernilai 70 juta pound dari Real Madrid pada 2022 dan dengan baki dua tahun lagi dalam kontrak semasanya, dia dijangka akan berada dalam senarai jualan pada musim panas ini.

Casemiro mendapat perhatian dari Liga Pro Saudi dan beberapa media mendakwa dia mungkin akan dijual dengan garga yang tepat ketika United cuba mengumpul dana perpindaha­n sekitar 170 juta pound.

Menurut akhbar Sport, United akan cuba mencari pemain tengah baharu jika Casemiro pergi dan kelab sudah menyenarai­kan rakan senegarany­a dari Brazil, Gomes, sebagai pengganti.

Gomes, 23, menyertai Wolves dari kelab Flamengo pada bulan Januari 2023 dan dengan pantas meletakkan dirinya sebagai pemain penting dalam skuad bimbingan Gary O’Neil. Prestasi memberangs­angkan yang ditunjukka­nnya membolehka­n dia membuat penampilan sulung

bersama Brazil pada perlawanan persahabat­an antarabang­sa ketika menewaskan England 1-0 Sabtu lepas.

United dikatakan bersedia untuk membuat bidaan sekitaar 35 juta pound untuk Gomes, yang mempunyai kontrak di Wolves sehingga 2028 yang termasuk pilihan lanjutan satu tahun lagi.

Kemunculan Kobbie Mainoo di posisi tengah telah membantu membuka pintu untuk kemungkina­n perpindaha­n Casemiro, yang bergelut

dengan tahap kecergasan dan prestasi musim ini.

“Ia bukan mudah, ada banyak tekanan,” kata Casemiro baru-baru ini mengenai Mainoo. “Tetapi saya fikir United akan mempunyai pemain hebat untuk musim hadapan. Dia adalah pemain hebat. Dia cukup hebat, merendah diri dan bekerja-keras. Dia tahu bagaimana untuk mendengar. Dia adalah seorang pemain yang hebat.

“Sejak saya bermain bersamanya, saya tahu Manchester

United akan mempunyai salah seorang pemain tengah yang hebat dalam Liga Perdana untuk tahun hadapan.

“Saya fikir kita harus mengiktira­f nilainya. Dia pemain yang cukup luar biasa. Saya sangat gembira di mana dia berada dalam pasukan kami. Selagi dia tidak hilang fokus, melakukan apa yang dia lakukan sekarang, saya fikir kita akan mempunyai pemain yang hebat untuk satu tempoh yang lama di United.” — AFP

 ?? — Gambar AFP ?? UNGGUL: Aksi Gomes (kiri) ketika diturunkan dalam kesebelasa­n utama skuad Brazil bagi menghadapi Sepanyol dalam perlawanan persahabat­an di Stadium Santiago Bernabeu.
— Gambar AFP UNGGUL: Aksi Gomes (kiri) ketika diturunkan dalam kesebelasa­n utama skuad Brazil bagi menghadapi Sepanyol dalam perlawanan persahabat­an di Stadium Santiago Bernabeu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia