AL­LER­GIE­SE RE­AK­SIE: Vi­ta­mien­pil­le laat haar vel van haar lyf af­dop

Kuier - - News -

Die een oom­blik was Fran­jo­le­ne Ma­ha­la (27) nog ge­sond en het sy geen be­kom­mer­nis oor haar ge­sond­heid ge­had nie. Maar toe be­gin haar ge­sig een­dag uit die blou­te swel en ’n paar dae la­ter het die vel­le in stuk­ke van haar ge­sig ge­val.

En dít al­les na­dat sy vi­ta­mien­pil­le ge­drink het.

Fran­jo­le­ne van K­lip­da­le na­by B­re­das­dorp in die Wes-Kaap het die groot­ste skok van haar le­we ge­kry, want sy het nie ge­weet wat aan­gaan, of sy sou oor­leef en in­dien sy sou oor­leef, hoe haar ge­sig daar­na sou lyk nie.

Daar waar sy in die hos­pi­taal se spie­ël ge­kyk en ge­sien het hoe haar ge­sig­vel­le soos niks af­kom nie, was dit as­of sy in ’n an­der wê­reld was. Só on­werk­lik was als.

Fran­jo­le­ne was nog be­sig om sin van al­les te pro­beer maak toe groot bla­se on­der haar voe­te be­gin vorm en ver­oor­saak het dat sy nie be­hoor­lik kon loop nie. Haar lig- gaam was vol­gen­de in die vi­sier van haar skie­li­ke “vel­vre­ten­de”siek­te.

Bla­se wat se­re ge­vorm het, het op haar lig­gaam uit­ge­slaan waar­na dit ro­we ge­vorm het en die vel op hier­die plek­ke ook be­gin af­dop het.

Sy het ook ge­suk­kel om te eet, want haar lip­pe was rou en stuk­kend en in die bin­ne­kant van haar mond was ook bla­se wat be­gin bloei het so­dra sy iets pro­beer eet of drink het.

Sy is uit­ein­de­lik met S­te­vens-John­son­sin­droom (SJS) ge­di­ag­no­seer.

Die web­tuis­te www.we­bmd.com be­skryf SJS as ’n“seld­sa­me, maar erns­ti­ge (me­die­se) pro­bleem,”wat in die mees­te ge­val­le ’n erns­ti­ge al­ler­gie­se re­ak­sie op se­ke­re me­di­ka­sie is wat die ly­er ge­neem het.

“Dit ver­oor­saak dat jou vel bla­se maak en af­dop. Bla­se vorm ook bin­ne jou lig­gaam, wat dit moei­lik maak om te eet, sluk en selfs te u­ri­neer,”lui in­lig­ting op hier­die web­tuis­te.

Wat die simp­to­me be­tref, be­gin SJS ge­woon­lik met ’n koors en voel dit as­of jy griep het. ’n Paar dae la­ter kan an­der simp­to­me voor­kom, soos pyn­li­ke rooi of pers vel wat ver­brand lyk en af­dop; bla­se op die vel, mond, neus en ge­slags­de­le; en rooi, pyn­li­ke, wa­te­ri­ge oë, be­rig www.we­bmd. com voorts.

Natasha Peterson, woord­voer­der van die de­par­te­ment van ge­sond­heid in die O­ver­berg­streek, voeg by dat SJS“po­ten­si­eel do­de­lik”is en sê dis by­na on­ge­hoord dat vi­ta­mien­pil­le dit ver­oor­saak.

“Bai­e­keer het ly­ers ook al ver­geet van an­der ti­pe me­di­ka­sie wat hul­le ge­neem het wat dalk SJS kon ver­oor­saak. Die al­ge­meen­ste ti­pe me­di­ka­sie wat SJS kan ver­oor­saak, is Bactrim, Sep­tra, Al­lo­pu­ri­nol en Sul­fa-me­di­ka­sie,”sê sy.

Newspapers in Afrikaans

Newspapers from South Africa

© PressReader. All rights reserved.