Bri­tish news­pa­per is su­ing Arm­strong

The Sun­day Times wants re­pay­ment of a 2006 set­tle­ment, plus in­ter­est.

Austin American-Statesman - - SPORTS BRIEFING -

Lance Arm­strong is be­ing sued for more than $1.5 mil­lion by Bri­tish news­pa­per The Sun­day Times over the set­tle­ment of a li­bel ac­tion, which fol­lowed dop­ing al­le­ga­tions against the cy­clist that it pub­lished. The pa­per paid Arm­strong 300,000 pounds (now about $485,000) in 2006 to set­tle a case af­ter it reprinted claims from a book in 2004 that he took per­for­mance-en­hanc­ing drugs.

The U.S. Anti-Dop­ing Agency con­cluded this year that Arm­strong led a mas­sive dop­ing pro­gram on his teams. Arm­strong was stripped of his seven Tour de France ti­tles and banned from cy­cling for life.

The Sun­day Times an­nounced in its lat­est edi­tion that it has is­sued le­gal pa­pers against Arm­strong. “It is clear that the pro­ceed­ings were base­less and fraud­u­lent,” the pa­per said in a let­ter to Arm­strong’s lawyers. “Your rep­re­sen­ta­tions that you had never taken per­for­mance en­hanc­ing drugs were de­lib­er­ately false.”

The pa­per, which is owned by Ru­pert Mur­doch’s News Corp., said its to­tal claim against Arm­strong is “likely to ex­ceed” 1 mil­lion pounds ($1.6 mil­lion).

“The Sun­day Times is now de­mand­ing a re­turn of the set­tle­ment pay­ment plus in­ter­est, as well as its costs in de­fend­ing the case,” the pa­per said.

THAO NGUYEN / AP

Lance Arm­strong was paid $485,000 by The Sun­day Times in 2006 to set­tle a case, but the pa­per now wants three times that much from the cy­clist.

Newspapers in English

Newspapers from USA

© PressReader. All rights reserved.